Skal bygge et udekøkken og har tænkt at lave skabe under bænken og vil have det tæt men samtidig vil jeg have, at det skal se ud lige så glest som læskærmen i øvrigt, skal man have plexiglas eller noget andet i plastik der fungerer, for vil have det skal tåle solen også. Er der nogen, der er inde i den branche?

• Udekøkkenkonstruktion med træramme og hegn, klar til installation af skabe og bordplade, beliggende i en have med træer og græsplæne.
  • Rød og hvid bygning med terrasse af træ, omgivet af grønne områder, med et åbent træværksskur eller vindskærm.
Plexiglas fungerer fremragende

Rabbithole Johannes Carlsson sagde:
Plexiglas funkar utmärkt
Lyder godt, bliver det ikke grimt af sol så? Tykkelse?

Hvorfor kan du ikke have almindeligt glas?

Plexiglas klarer sollys godt, men det vil have brug for at blive vasket med sæbe engang imellem for at holde det rent, gælder alt iøvrigt.

• Synes
ptlf
  • Laddar…
B larry78 sagde:
Hvorfor kan du ikke have almindeligt glas?
Tænker det er lettere at skrue fast plexi elr noget lignende end glas og så billigere men det måske det ikke er?

Jeg havde klemt fast uanset materiale. Risiko også for at plexiglas revner, når man borer. Almindeligt floatglas koster ikke mange kroner.

B larry78 sagde:
Jeg havde klemmet fast uanset materiale. Risiko for, at også plexiglas sprækker, når man borer. Almindeligt floatglas koster ikke mange kroner.
Ok, må overveje det Så havde jeg tænkt at skrue koblingsdåse i plexiet i stedet men det kan jo sættes på en liste i stedet.

Rigtigt stærkt bliver det med makrolon (=polykarbonat).
Revner ikke når man bearbejder det og skruer i det som plexiglas let gør.

• Synes
Åsa Lund
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood sagde:
Rigtigt stærkt bliver det med makrolon (=polykarbonat).
Revner ikke, når man bearbejder det og skruer i det, som plexiglas let gør.
Og det stopper for solen uden at blive gult eller "mælkefarvet"? Findes det hos glasmester og er det dyrt?

P ptlf sagde:
Og det stopper for solen uden at blive gult eller "mælket"? Findes det hos glarmestrene og er det dyrt?
Ved ikke på begge spørgsmål.
Byttede til makrolon til sejlbådens kabysvinduer, fordi plexi'et revnede.
Men det var længe siden.

• Synes
ptlf
  • Laddar…
P ptlf sagde:
Og det stopper solen uden at blive gult eller "mælkigt"? Fås det hos glarmester og er det dyrt?
Akrylplast bliver grimt og ridset med tiden. Polykarbonat tåler UV-lys og er uknuseligt, er dyrere end akrylplast (plexi osv.). Sælges af specialbutikker. Jeg ville nok have valgt hærdet glas, med tanke på faren for at det kan knuses i en bænkonstruktion.

• Synes
ptlf
  • Laddar…
Polykarbonat tåler IKKE uv lys i normal form uden at have en beskyttende belægning uden at misfarves efter tid. Ellers er det overlegent

• Synes
ptlf
  • Laddar…
Rabbithole Johannes Carlsson sagde:
Polykarbonat tåler IKKE uv lys i normal form uden at have en beskyttende belægning uden at misfarves efter tid. Ellers er det overlegent
Men så lyder det som et dyrere alternativ end almindeligt glas, hvis det kræver belægning, men tak for råd.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.