Kan man bruge den sorte platonmåtte, som man egentlig har udendørs.
Eller skal man bruge den blå til indendørs brug?

Spinner videre på tråden lidt...

Har set at større byggemarkeder har en sk.
Aldersbestandig polyethylenfolie som man kan lægge direkte på betonpladen. Er der nogen der har gjort dette?
Kan man lægge sådan plast, selvom betonen er lidt "knudret" (ujævn), dvs ikke helt glat og fin overflade, I forstår sikkert, hvad jeg mener....
Jeg bemærkede, at pengene løb lidt af sted, da jeg tjekkede platonmåtte, ventilerede lister osv...
Så jeg overvejer, om dette er et godt alternativ?

Platonmåtten ventilerer fugten væk, hvilket ikke en almindelig glat plastfolie gør.
Altså ikke et godt alternativ.

Hvis man lægger trægulv på platon blå, er det ok at lægge grålumppapp mellem platon og træ for at udjævne evt. ujævnheder i gulvet?

Min erfaring er, at gulvet skal være absolut plant, før platonmåtten lægges ud. Ifølge instruktionerne skal det være muligt at lægge 7mm laminat ovenpå måtten uden at det "knirker". Jeg lagde 9mm laminat på et gulv, som jeg oplevede som helt plant, men det knirker ret meget. Hvis jeg skulle have gjort det om, ville jeg nok have lagt 14mm parket i stedet og eventuelt brugt flydespartel først.

Lagde du platon blå eller platon multi, forskellen mellem dem er blå er til gulv med tykkelse mere end 12mm. Multi gulv tykkelse tyndere end 12mm. Så undrer jeg om du har platon ventitex under platonmattan den skal forhindre klapperlyd ifølge isola.

Taknemmelig hvis du kan svare, skal selv lægge platonmatta og man vil gerne undgå at gulvet knirker.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.