Hej
Skulle have brug for et plastiktag, der monteres nedefra.
Se vedhæftede billeder
Nogen der kender fabrikat eller ved, hvor man kan finde lignende løsning?

Opdatering: jeg var måske uklar. Plastiktaget skal ligge ovenpå reglarne men fastgøres nedefra. Præcis som på billederne.
Grunden til, at jeg vil kunne gøre det på denne måde, er på grund af højden over jorden. Det ville lette meget.

Taknemmelig for svar

Mvh
Andreas

• Plasttag monteret under træramme, fastgjort med skruer. Sigtet nedefra viser hvide paneler ovenpå tværgående træbjælker.
  • Plasttag monteret under træbjælke, fastgjort med metalskrue, set nedenfra.
Senest redigeret:
RoTe
Forstår ikke hvorfor du ikke kan montere taget oppefra men taget du har hedder Icopal fastlock og forsvandt vel for en halv evighed siden.

Og et tag med montage nedefra så får du aldrig tæt. Så bare tænke om og acceptere situationen, med arbejde som bliver.

RoTe
J jonaserik sagde:
Og et tag med montering nedefra så får du aldrig tæt. Så bare tænke om og acceptere situationen, med arbejde der skal gøres.
Icopal fastlock kan du i princippet gøre netop det. Jeg har monteret et under en balkon (med terrassebrædder) for at få terrassen nedenunder tør. Du kan jo se på billedet, hvordan beslagene ser ud. Plastpanelerne trykkes eller skubbes sammen.

Men taget på TS billeder synes jeg kun har dagslys ovenfor, så derfor undrer jeg mig over, hvorfor man ikke kan komme til oppefra.

RoTe RoTe sagde:
Icopal fastlock kan du i princippet gøre netop det. Jeg har monteret en under en altan (med trall) for at få terrassen under tør. Du kan se på billedet, hvordan beslagene ser ud. Plastpanelerne trykkes eller skubbes sammen.

Men taget på TS billeder synes jeg kun har dagslys ovenfor, så derfor undrer det mig, hvorfor man ikke kan komme til ovenfra.
Og hvordan får man det tæt med regelværket (spær) som ligger bærende under bærværket. Det ser ud som om bærværket er sænket i spærrene. Lige med nul plads til at få noget ind imellem der.

RoTe
J jonaserik sagde:
Og hvordan får man tæt med regelverket ( sped) som ligger bærende under bærverket. Ser ud som at bærverket er nedsænket i spær. Lige med nul plads at få ind noget imellem der.
Findes clips du skruer eller sømmer fast direkte nedad. Taget overlever, selvom du skulle fuske lidt... Hver panel er ekstremt fastlåst i de omkringliggende to.

Nicke Nyfiken
J jonaserik sagde:
Og et tag med montering nedefra så får du aldrig tæt. Så bare tænk om og acceptere situationen, med det arbejde som bliver.
B.S.

Jeg havde to sådanne tage monteret nedefra på det forrige hus. Et på havestuen som var 30+ år gammelt uden at lække en dråbe. Og et på carporten som var 10 år gammelt også helt uden utæthed.

Så bare tænk om og accepter situationen...

• Synes
RoTe
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.