Tidligere har vi købt sådan nogle gennemsigtige plastplader på OBS, men de har ikke byggemarkedsafdeling mere.

Har nu fundet dem hos Biltema, de kalder dem plastglas, 120*80 cm til 289 kr. Vil gerne have den størrelse eller 240*80 cm. Normalt er de 2-6 mm tykke.
Folk ser ud til at kalde det forskellige ting, plexiglasplader, plastplader, og plastglasplader, ved ikke om der findes flere navne.

Synes 289 kr for 120*80 cm er dyrt, da jeg i så fald har brug for 20 plader.
Er der nogen, der ved om nogen anden, der sælger denne størrelse? Claes Ohlsson ser kun ud til at have små.
Ved ikke, hvor jeg skal henvende mig =/

Dit lokale glarmester burde have.
Jeg købte mine Lexan stykker hos en glasfirma.

Synes ikke det lød så dyrt, jeg gav 200 kr for to stykker på 40x10 i 8mm tykkelse.

Senest redigeret:
Hvad er det for en kvalitet på pladerne Biltema sælger? Her er en länk til dem.

J
Puff på tråden. Er der nogen, der har erfaring med plastglaset efter nogle års brug udendørs? Ser det okay ud, eller bliver det skrammet og sjusket?

J Jönas sagde:
Puf på tråden. Nogen der har erfaring med plastglasset efter nogle års brug udendørs? Ser det okay ud eller bliver det skrammet og sjusket?
Bliver skrammet som fanden, ridses af den mindste ting og ser generelt dårligt ud, ofte meget dyrt også. Tror vi tog mere for plexi/makrolon end fx lamelglas, da jeg arbejdede på glasmesteri (ikke helt sikker)

J
Tak for svaret. Har overvejelser om at bruge det som tag på en terrasse. Må se, hvordan jeg gør. Kanalplast er jo så grimt...

J Jönas sagde:
Tak for svaret. Har overvejet at bruge det som tag på en altan. Får se hvordan jeg gør. Kanalplast er jo så grimt...
Hvorfor ikke gå efter lamellglas? Bliver flot og holder!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.