Jeg er ved at afrette et gulv på et ujævnt betongulv og planlægger at bruge plastkiler som i linket nedenfor mellem gulv og regel.

http://www.biltema.se/sv/Bygg/Fastelement/Ovrigt/Plastkil-194743/

Jeg tænkte at bruge den gule kile, som er 25 mm på det tykkeste sted. Jeg har læst lidt forskellige oplysninger om, hvordan de skal monteres, og har brug for lidt klarhed, inden jeg går i gang.

Skal de monteres "to ovenpå hinanden fra hver sin retning" eller "to ved siden af hinanden fra hver sin retning," eller er det nok med en? Er det tilstrækkeligt med hakkerne for at de skal sidde fast, eller skal man skrue gennem reglen og ned i kilen/kilerne?

• Synes
kalle 31 og 1 anden
  • Laddar…
Er ikke tanken, at krogene skal låse i hinanden? Så skal du have to ind i hinanden fra hver sin retning. Så undrer jeg, om du ikke skal skrue en skrue gennem kilerne og ned i betongulvet. Alle løsninger som Nivelll, granab og ghia skruer deres afstandsstykker fast i underlaget, og for mig virker det, som om du forsøger at gøre det samme....

Sådan gjorde jeg. De kilar som jeg ikke borede igennem, skråspikede jeg bare, så de holder sig på plads.

Trægulvskonstruktion med isoleringsplader og grøn plastmembran, kiler under træbjælker, rørføring gennem gulvet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.