Efter en lille ombygning har jeg forlænget tappvandsrørene i gulvet. (Ikke så godt, jeg ved det. Men alternativet var at rive gulvet op i flere rum eller at føre rørene op og forbinde over gulvet, hvilket heller ikke ville have været godt.)

Nu havde jeg tænkt mig at bygge en kasse med tætsluttende tag/sider omkring samlingerne, så eventuelle lækager havner i krybekælderen og ikke i bjælkelaget + montere en fugtighedssensor.

Min tanke var at bygge en krydsfinerkasse og beklæde med glasfiber og polyester. Men der findes måske noget bedre at beklæde den med? (Glasfiber bliver jo ret stift, noget mere gummiagtigt måske ville være bedre omkring rørgennemføringerne.)

Har gjort lignende løsning og anvendt gummitätlag for vådrum som man ruller på, meget smidigt.

D
Jeg vil også fikse en tæt bund i et koblingsskakt. Har tænkt på gummimasse eller plastning. Gummimassen er hundedyr (ja ja, 300:-) mens lidt polyester og glasfiber kan man få for omkring hundrede, og det har jeg alligevel brug for til andet. Er det nok med polyester+glasfiber+polyester, eller skal man bygge flere lag? Skal det topcoates? Hvis man vælger gummimassen, kan den tåle at ligge som overfladelag, dvs. den ødelægges ikke af at blive udsat for luften? Normalt er den vel ret indpakket...

Dobbelt lag aldringsbestandig plast, der limes med silikon, fungerer sikkert også.

D
Men det går jo ikke at få tæt mod rør og sådant...

Bliver gummitætningslaget tilstrækkeligt tykt og sejt ved fuger og omkring rør? Når man bruger det i vådrum, plejer man jo at forstærke tætningslaget der.

Nu behøver denne konstruktion jo ikke være tæt som et vådrum, da det kun skal tætne ved eventuel lækage på koblingen, konstruktionen bliver uanset hvad ikke godkendt i henhold til sikker vand.

D
carrera86 sagde:
konstruktionen bliver uanset hvordan man end gør det ikke godkendt ifølge sikker vand
Hvad? Det er klart, at det opfylder kravene til sikkert vand, hvis man har en tæt bund, der går 5 cm op på kanterne, og det dræneres ud til et rum, hvor evt. vand nemt opdages.

Jeg forestiller mig, at man skal bruge en forbindelsesboks, der er godkendt til formålet

D
Nej, så er det ikke. Det skal være en vandtæt bund, der går 5 cm op og har dræning ud. Der findes ingen S eller CE-mærkning på vandtætte bunde :wow:

Så skal altså den vandtætte bund være udført som et vådrum da eller?

D
Så længe det opfylder kravet vandtæt bund, som går 5cm op på væggene og slutter tæt mod disse og har drænning ud, hvor det let kan opdages lækage, så findes der ingen andre krav til udførelsen.

• Synes
RoBo
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.