Efter en lille ombygning har jeg forlænget tappvandsrørene i gulvet. (Ikke så godt, jeg ved det. Men alternativet var at rive gulvet op i flere rum eller at føre rørene op og forbinde over gulvet, hvilket heller ikke ville have været godt.)
Nu havde jeg tænkt mig at bygge en kasse med tætsluttende tag/sider omkring samlingerne, så eventuelle lækager havner i krybekælderen og ikke i bjælkelaget + montere en fugtighedssensor.
Min tanke var at bygge en krydsfinerkasse og beklæde med glasfiber og polyester. Men der findes måske noget bedre at beklæde den med? (Glasfiber bliver jo ret stift, noget mere gummiagtigt måske ville være bedre omkring rørgennemføringerne.)
Nu havde jeg tænkt mig at bygge en kasse med tætsluttende tag/sider omkring samlingerne, så eventuelle lækager havner i krybekælderen og ikke i bjælkelaget + montere en fugtighedssensor.
Min tanke var at bygge en krydsfinerkasse og beklæde med glasfiber og polyester. Men der findes måske noget bedre at beklæde den med? (Glasfiber bliver jo ret stift, noget mere gummiagtigt måske ville være bedre omkring rørgennemføringerne.)
Jeg vil også fikse en tæt bund i et koblingsskakt. Har tænkt på gummimasse eller plastning. Gummimassen er hundedyr (ja ja, 300
mens lidt polyester og glasfiber kan man få for omkring hundrede, og det har jeg alligevel brug for til andet. Er det nok med polyester+glasfiber+polyester, eller skal man bygge flere lag? Skal det topcoates? Hvis man vælger gummimassen, kan den tåle at ligge som overfladelag, dvs. den ødelægges ikke af at blive udsat for luften? Normalt er den vel ret indpakket...
Klik her for at svare