Hej
Jeg har forstået, at plexiglas og plastglas er det samme. Jeg har set videoer på nettet, hvor folk siger, at man skal købe en speciel kniv, hvor der laves en rille i plasten, og så kan man sikkert brække det af. Hvor pokker finder man sådan en? Jeg ved, at en nedstryger også er mulig, men jeg er rædselsslagen for skæve linjer, da det ikke er min stærke side.
Jeg har forstået, at plexiglas og plastglas er det samme. Jeg har set videoer på nettet, hvor folk siger, at man skal købe en speciel kniv, hvor der laves en rille i plasten, og så kan man sikkert brække det af. Hvor pokker finder man sådan en? Jeg ved, at en nedstryger også er mulig, men jeg er rædselsslagen for skæve linjer, da det ikke er min stærke side.
Medlem
· Blekinge
· 12 224 indlæg
Kan saves med fukssvans (ret lige) eller jeg lykkedes endda med kap/gersav.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 182 indlæg
Burde gå med almindelig hobbykniv, hvor du laver en skåre på begge sider og derefter knækker langs en lige bordkant.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 538 indlæg
En helt almindelig fintandet håndsav er det enkleste.
Med vinkelsliber smelter plasten, hvis man stopper op i skæret. Materialet bliver også lidt sprødt, er min erfaring med vinkelsliber og plexiglas.
Med vinkelsliber smelter plasten, hvis man stopper op i skæret. Materialet bliver også lidt sprødt, er min erfaring med vinkelsliber og plexiglas.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 indlæg
Plexiglas revner let, hvis man ikke er forsigtig. Sidst savede jeg med fukssvans 1,5 meters længder. Det går fint, men hvis den hugger, får man hurtigt en revne. Det er jo ikke helt billigt, så man vil ikke behøve at købe et nyt glas. Forskellige tykkelser håndteres forskelligt. Googla!
Plexiglas er et varemærke, akryplast er materialet. Det bedste, hvis du skal have lige kanter, er at skære og derefter bryde:N noobpool sagde:Hej
Har forstået at plexiglas og plastglas er det samme. Har set videoer på nettet, hvor folk siger, at man skal købe en speciel kniv, hvor et snit laves i plasten, og man kan så sikkert bryde det af, hvor søren finder man det? Ved at en nedstryger er muligt også, men er skrækslagen for skæve linjer, da det ikke er min stærke side
Plejer at gå bedre, hvis man taper glasset..imported_Benno sagde:
Plexiglas sprækker let, hvis man ikke er forsigtig. Sidst savede jeg med fukssvans 1,5 meters længder. Det går godt, men kommer det til at hugge, så har man straks en sprække. Det er jo ikke helt gratis, så man vil ikke behøve at købe et nyt glas. Forskellige tykkelser håndteres forskelligt. Googla!
Det er vel en helt almindelig hobbykniv eller lignende. For at skære i akrylplast behøver du ingen speciel kniv som til glas.N noobpool sagde:
EDIT: Ser at det er en anderledes kniv han bruger, og den synes at hedde plastskærer. Jeg har gjort det samme med en almindelig hobbykniv, så den er ikke nødvendig, men det er måske lettere, hvis man nu har gjort sig umage med at lave en speciel slags til det.
Er det i orden at bore større huller? fx. 30mm. Hvilken type bor?
Små huller er ikke noget problem.
Har skåret med vinkelsliber og metaltrisse. Ryger lidt, men fungerer, hvis man ikke behøver at have højeste finish.
Små huller er ikke noget problem.
Har skåret med vinkelsliber og metaltrisse. Ryger lidt, men fungerer, hvis man ikke behøver at have højeste finish.
Klik her for at svare