Hej, jeg er i gang med at glasere en udestue og har en lille åbning øverst over skydedørene, som jeg overvejer at sætte plastglas eller plexiglas for at øge rummet i den lille udestue. Men jeg har to spørgsmål
1. Hvad er forskellen mellem disse to materialer?
2. Hvilket materiale ville passe bedst som et "glasvindue"/dække en lille åbning?
Det bedste materiale til formålet er vigtigst, men det bør også være let at arbejde med, da jeg skal beskære en plade.
1. Hvad er forskellen mellem disse to materialer?
2. Hvilket materiale ville passe bedst som et "glasvindue"/dække en lille åbning?
Det bedste materiale til formålet er vigtigst, men det bør også være let at arbejde med, da jeg skal beskære en plade.
Altvidende
· Västra Götaland
· 12 287 indlæg
Plastglas og Plexiglas er det samme, Plexi er bare et varemærke. Akrylplast er et andet navn, og det er den, der er passende. Findes i stort set alle byggemarkeder og Biltema.
Kan udmærket saves med en nedstryger eller et fint blad på en stiksav, tag det bare roligt.
Polykarbonat findes også, men det tåler ikke UV-lys uden specialbehandling.
Kan udmærket saves med en nedstryger eller et fint blad på en stiksav, tag det bare roligt.
Polykarbonat findes også, men det tåler ikke UV-lys uden specialbehandling.
Aha, det var Biltema jeg kiggede på og der var forskel på 100kr på plast/plexiglas, men der stod stort set samme beskrivelse på dem.Johannes Carlsson sagde:
Plastglas og Plexiglas er det samme, Plexi er bare et varemærke. Akrylplast er et andet navn og det er den, der er passende. Findes i stort set alle byggemarkeder og Biltema.
Kan fint saves med en buefil eller et fint blad på en stiksav, bare tag det roligt
Polykarbonat findes også, men det tåler ikke UV lys uden specialbehandling
Altvidende
· Västra Götaland
· 12 287 indlæg
Kiggede liye mere nøje nu og Akrylplasten og Plexiglasset er begge PMMA mens plastglas er SAN men for din del ser det ikke ud til at spille nogen større rolle
Medlem
· Västerbottens län
· 18 046 indlæg
Hmmm, jeg satte "trottoarpratarplast" som vindue på legehuset, det revnede efter et år.
Havde et stykke Lexan/polycarbonat og det fungerede udmærket.
Protte
Havde et stykke Lexan/polycarbonat og det fungerede udmærket.
Protte
Som jeg ser det, er kanterne ikke noget problem, hvis de ikke er perfekte, da disse skal/kan skjules. Derimod er det godt, hvis det er et "glas", der kan modstå vejr og vind uden at blive mat.M MatCan sagde:
Køb rigtigt glas, det eneste der holder i længden og koster det samme.N Nygge72 sagde:
Enten fra en glarmester eller bestil online.
https://interglas.se/shop/vanligt-klarglas-21s1.html
Medlem
· Västerbottens län
· 18 046 indlæg
Japp
Protte
Protte
Klik her for at svare