Hej,

Byggede en lille indvendig væg i går på 2 meter, selvfølgelig da jeg var helt færdig, kom jeg i tanke om, at jeg måske skulle have haft plastik eller pap under syllen. Er det værd at rive væggen for at lægge plastikken, eller burde det være okay? Syllen ligger direkte mod fundamentet, huset bygget i 85.

Senest redigeret:
S
Ja egentlig skulle du have haft plastik under, men er huset bygget 85 har du sikkert rimeligt med isolering under pladen og fugtproblemerne burde være ganske små. Kan ikke svare på hvordan jeg ville have gjort, irriterende at bruge mange penge på overfladebehandling på en væg man ved er en risiko (om end en lille risiko)

Tak for svaret! Men plasten anses være en sikring i tilfælde af fugt strømmer, eller er det en kendsgerning, at fugten kommer, hvis der ikke er plast før eller senere? Pladen er jo ellers knastør overalt.

L
Er væggen helt færdig? Ellers kunne du måske mætte syllen med en form for olie.

• Synes
Freelin
  • Laddar…
Kendal Seven sagde:
Tak for svaret! Men er plasten en gardering i tilfælde af, at fugt strømmer, eller er det et faktum, at fugten kommer medmindre plasten er der før eller senere? Pladen i øvrigt er jo knastør overalt.
Har du en tør plade er chancen stor for, at den fortsætter med at være det. Der skabes ikke mere fugt bare fordi der ligger træ mod cementen. Jeg forstår din følelse, man bliver jo lidt hjernevasket af al snakken om fugt, så det er let at glemme sund fornuft.
Læg spørgsmålet bag dig og sov godt.

• Synes
Kendal Seven
  • Laddar…
Reguleret og gipsad

Dit svar var godt for øret :)
Jeg skal alligevel have en inspektionsluke i væggen da der går rør i væggen, måske lægge et øje gennem årene ned på reglen for at se at det ser tørt og fint ud?

• Synes
Mbengtsson
  • Laddar…
S
Har du en inspektionsluge så er det endnu bedre selvfølgelig.

At kigge på den en enkelt gang hvert andet år er mere end tilstrækkeligt. Tænk på at der findes nedstøbte syllar i gillesstugor fra 70'erne som stadig i dag ikke har nogen fugtskader.

Så bliver det til at lade det være, tak alle.

Med stor sandsynlighed er din plade tør, og der vil ikke opstå problemer. Hvis der opstår problemer, er det "kun" en indervæg, og du kan da rive den ned og lave det om. Enten river du nu, og gør det måske unødvendigt, eller så river du ned, hvis du får problemer, hvilket måske aldrig sker. Jeg ville have valgt det sidste.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.