Indretter lige nu Overetagen og har en overvejelse, den såkaldte kattvind er isoleret og plastet helt ud mod tagfod, mellemtrækket er fuldisoleret.

Når jeg så sætter væggen op, lukker man jo al varme ude fra kattvinden, er der nogen der synes, at man skal plastre en omgang mod kattvinden også, det føles jo godt nok, at det bliver plast-tomrum-plast.

bør man isolere væggen mod kattvinden eller have uisoleret for at slippe varme derind?

og er det nok at sætte 28*70 cc30 op på den såkaldte væg ud mod kattvinden

den er jo ca1,5m høj så man løber jo ikke direkte ind i den,

bliver sandsynligvis spån og gips på den, så den burde blive stabil?

Ingen der har en eneste tanke om dette? min tanke nu er ingen plast, ingen isolering, og lade varmen indefra huset opvarme kattvinden, en tanke var at man kan få kolde vægge ind mod rummet? eller vil alt blive nogenlunde jævnt varmt?

Jeg havde taget 45x45 reglar og kun plader på den ene side. Det bliver selvfølgelig koldere på katt vinden, da der ikke er nogen god luftcirkulation, men jeg tror ikke, man bemærker det.

Hvis du skal isolere, bliver det koldere på kattvinden, og fugtspærren vil være i den forkerte position. Men hvis du sætter en ny fugtspærre længere inde, skal den være tæt i hjørnerne mod den nuværende, og du skal punktere den gamle og sætte en ny på bjælkelaget, altså ingen smidig historie.

Ingen plastik.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.