2,634 læst ·
5 svar
3k læst
5 svar
Plast i væg mellem forskellige rum i garagen med væsentligt forskellig temperatur
Jeg er ved at isolere garagen. Der bliver 95+45 isolering i væggene med plastik mellem 95 og 45 laget tænkte jeg.
Garagen vil holde ca. 8 grader om vinteren.
Det jeg overvejer nu er en allerede isoleret væg i garagen, som deler garagen og et isoleret gæsteværelse. Skal denne plastes på garagesiden, på gæsteværelsets side, eller slet ikke?
Tricket er, at i øjeblikket er gæsteværelset ikke opvarmet andet end nogle få dage om året, og det vil altså være koldere i gæsteværelset end i garagen.
Men om cirka 5 år vil gæsteværelset med stor sandsynlighed blive brugt som den ældste drengs soveværelse og så holde ca. 20 grader året rundt, så vil det altså være koldere i garagen.
Hvordan skal man tænke?
Garagen vil holde ca. 8 grader om vinteren.
Det jeg overvejer nu er en allerede isoleret væg i garagen, som deler garagen og et isoleret gæsteværelse. Skal denne plastes på garagesiden, på gæsteværelsets side, eller slet ikke?
Tricket er, at i øjeblikket er gæsteværelset ikke opvarmet andet end nogle få dage om året, og det vil altså være koldere i gæsteværelset end i garagen.
Men om cirka 5 år vil gæsteværelset med stor sandsynlighed blive brugt som den ældste drengs soveværelse og så holde ca. 20 grader året rundt, så vil det altså være koldere i garagen.
Hvordan skal man tænke?
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Jeg synes, at du skal plaste.
Altvidende
· Västra Götaland
· 12 301 indlæg
Og plasten sætter man normalt på den varme side
Men i dette tilfælde vil den varme side de næste 5 år jo være garagen, som holder 8 grader. Derefter vil det sandsynligvis være rummet, der er den varme side, som vil holde 20 grader. Så, på hvilken side skal plasten sidde?
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Eller forresten, spring plasten helt over.
Isoler med f.eks. cellulose, som klarer at transportere fugt.
Og plader/panel som klarer lidt fugttransport.
Isoler med f.eks. cellulose, som klarer at transportere fugt.
Og plader/panel som klarer lidt fugttransport.
Klik her for at svare