Hej!

Jeg er i planlægningsfasen med at bygge en indervæg med to IKEA pax "indbygget". Jeg har CADet lidt, og dette er hvad jeg er kommet frem til. Jeg skal også nævne, at jeg ikke har tidligere erfaring med sådan noget, og det er mit første større projekt i huset (jeg er en glad amatør). Så jeg vil gerne høre, hvad I synes.

Målene behøver I jo ikke kontrollere, medmindre I ser noget helt skørt naturligvis. Jeg undrer mig mere rent byggeteknisk om jeg har tegnet/tænkt rigtigt, og hvad I synes om det hele.

En ting jeg specielt undrer mig over er til højre i min tegning, hvor reglen sidder i væggen. Lægger man en hel 900OSB mod væggen og derefter tager 45CC fra den kant længst inde mod væggen? Første regel kommer fra højre, bliver jo 2,25 cm forskudt, og derefter bliver resten af reglerne 45CC fra anden regels placering.

En anden ting: 3000 mm skabet, hvordan ville I gøre til højre? Jeg har tegnet 3 regler, som jeg tænkte skabet skal stå mod. Der bliver 45 mm sprække der, er det nok til at åbne en IKEA PAX dør og samtidig kunne trække en skuffe ud? Jeg skal jo kunne åbne døren mere end 90 grader, hvis der bliver skuffer i hjørnet.

Hvad tror I om 5 mm udhæng af skabene? Hvordan har I gjort med fodpanel på PAX?

Mvh
Vildmark

• Plan over en innervæg med IKEA PAX integration, inklusive mål for gips- og OSB-paneler, samt placering af reglar og afstande.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.