Hej, jeg har ledt efter eksempler på vægge, hvor man "afvexler" stålregler for rørføring eller andre hindringer, men har ikke fundet nogle gode eksempler på, hvordan man gør det. Jeg har revet en trævæg ned i kælderen og har tænkt mig at bygge en ny med stålregler. Det ser jo meget enkelt ud fra gulv til loft, men jeg har aldrig set eksempler på, hvor man bygger med stålregler og skal afvexle for hindringer. Det er altid bare fra gulv til loft. Hvordan gør man?

Hvis det ikke er bærende, kan du gøre som du vil, men hvad menes med "växla av". Har du nogen billede?

Nej, ikke bærende væg. Men der går rør, som jeg nok vil fortsætte med at have i væggen. Stålregler har jo normalt en skinne i loftet og en på gulvet, og så rejser man reglerne derimellem. Nu sidder de her rør omtrent i taljehøjde, hvilket betyder, at jeg har brug for regler op til rørene samt fra loftet og ned til rørene. Med træ kan man jo tilpasse det. Jeg vil helst have stålregler i kælderen, men jeg har ikke set nogle billeder af, hvordan man gør med stålregler, når der er forhindringer i vejen. Bare normalt med skinne i gulv og loft og så regler imellem. Kan man montere de dér skinner mod sidevægge med vinkler måske?

Har desværre ikke noget billede lige nu.

du kan jo bore/skære hul i dem.. der er jo allerede huller i bunden og toppen af stålreglarne så et til gør vel ikke så meget

Rammevæg med indstallerede rør og fittings, herunder vandmåler og metaldetaljer, klar til videre byggeri eller renovering. Byggeri med metalreglar og plastslanger i et rum nær et vindue, værktøj og materialer på metalrammen. Tag et top- eller bundstykke og sæt det mellem to reglar.....

Senest redigeret:
  • Synes
Barnrikehuset og 1 anden
  • Laddar…
Ja men så der ja :). Endelig lidt billedstøtte. Præcis hvad jeg har ledt efter. Det er altså top og bundstykker, som sidder horisontalt midt på væggen? Så kan jeg starte i næste uge. Tak

Jep.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.