besøg en byyghandel så får du vite hvad som findes.
det findes rotgolv som er 12mm tj o sponta findes tyndere end da.

12 mm spontet spån sælges ikke på f.eks. Bauhaus, men i så fald skal jeg handle på f.eks. Beijers. Rotgulv er omtrent dobbelt så dyrt som en almindelig spånplade 12 mm.

Hvad det angår prisen mellem forskellige købssteder kan jeg ikke svare på, men det går meget godt at ringe rundt til lidt forskellige butikker / byggemarkeder og tjekke hvor du kan handle billigst.
Hvis det nu er som du påstår at det er dobbelt så dyrt, så ville jeg i alle fald vælge rigtig rot eller gips.
Er desværre ikke billigt at bygge og renovere.

heij sagde:
Rotgulv er spånplader det også.
Pladerne ligger antageligt tilbage uden at du fastgør dem (gæt lidt tvivlsom til det)
En homogen plade som det bliver med et rigtigt rotgulv er klart bedre.
Øvrigt synes jeg den løsning som foreslået virker lidt som en hjemmelavet løsning.
Jeg er hjemmelavet! Og stolt over det! :)

Det er klart at en homogen plade er bedre. Bedst er vel at rive alt gammelt op og hæve reglerne med 12mm og lægge helt nyt gulvspån men nu gælder det ikke et gulvunderlag men en forhøjelse af et allerede eksisterende gulvunderlag!

forhøjelsen bliver det nye grundlag

Jeg har nu lagt gulvgips. Limede pladerne fast med PL600. Har et problem med, at der er mindre "rygge" på betonpladen, hvilket gør, at visse plader ligger og "rider" på ryggene, måske 3-4 plader. Dette gør, at de gaber nogle mm mod de plader, der ligger plant.
Har I nogle gode forslag til løsninger?

Fredrik_1976 sagde:
Jeg har nu lagt gulvgips. Limmede pladerne fast med PL600. Jeg har et problem med, at der er mindre "rygge" på betonpladen, hvilket gør, at visse plader ligger og "rider" på ryggerne, måske 3-4 plader. Dette gør, at de gaber nogle mm mod de plader, der ligger plant.
Har I nogle gode forslag til løsninger?
Hej Fredrik

Ærgerligt, at du ikke tjekkede gulvet, inden du lagde pladerne.
Du skriver, at de gaber, på hvilken måde da.
Er det, at pladerne ikke ligger an mod gulvet eller?
Eller har du en højdeforskel mellem pladerne.
Hvis det drejer sig om et par mm, kan man lægge dobbelt trinlydsisolering på de lavere steder og kun enkelt trinlydsisolering på toppen for at minimere forskellen.

Jeg har omtrent samme situation som dig, @Fredrik_1976 Hvordan blev det til sidst.

Jeg hælder til 12mm fer og not gulvspån, ikke så frygteligt dyrt alligevel. I så fald bliver det flydende med plastik og pap under.

M -MH- sagde:
Jeg har omtrent samme situation som dig, @Fredrik_1976 Hvordan endte det til sidst.

Jeg overvejer 12mm spontat gulvspån, ikke så forfærdeligt dyrt alligevel. I så fald bliver det flydende med plast og lommetørklædepapir under.
Mange år siden nu, men gulvet blev godt 👍🏻

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.