Hvad jeg har forstået her på forummet, så bør man ikke have almindelig profileret plade som lavhældende underlag til et altangulv, men man skal i stedet have et svejset tag.

Mit spørgsmål er derfor: hvad er den mindste hældning, man anbefaler for profileret plade, og er det muligt at bygge et altangulv ovenpå et sådant stejlt underlag?

Vores altan ligger oven på en tilbygning, så det er vigtigt, at taget bliver tæt.

Falsede plader kan du anvende. Du bukker dem så en del går under facaden og bukker kanten ned på ydersiden af balkonen, så du får en drypliste. Falsede plader lægger du direkte på taget/pappen uden regler. Ovenpå lægger du så et trædæk. Det kan ligge løst ovenpå. Under trædækket kan du fastgøre gummidug, som findes i isenkræmmeren. Hvis trædækket skulle bevæge sig, så beskadiger det ikke pladen.

Senest redigeret:
Tak for svaret! Kan man selv lægge falsede plader?

Ja og nej. Et falsk metaltag model klikgulv kan man godt lægge selv. Dog bør hældningen være mindst 8 grader. Et rigtigt falsk tag, bør i dette tilfælde være dobbeltfalsk og er betydeligt sværere at lave selv. Kræves specialværktøj hvis det skal blive godt. Men, hvis nu ikke altanen er alt for stor, så taget kunne få plads på en trailer, kan man jo bestille det efter mål hos en blikkenslager og løfte det på plads og færdiggøre det derefter.

Balkonen bliver cirka 7 x 4 m, så da må jeg i så fald hyre tagdækkere :(
Jeg synes, der burde være en anden løsning..?

Ville det ikke være ok bare at lægge et paptag nedenunder? Afvandingen er jo måske ikke den bedste, men det som ikke løber væk, fordamper væk gennem trallen. Det er også nemt.

Nej jeg tror ikke det, pap bliver ikke tilstrækkeligt tæt til at klare f.eks. liggende sne som smelter

Alle almindelige villaer med paptag da? :O

Men de har jo normalt ikke fladt tag..?

Det findes det med. Men man må jo lave en løsning med en tagrende af en slags. Mener bare at papptag jo er et alternativ..

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.