Jeg skulle have brug for at sætte et antal kortlingar mellem mine pladereglar for at fæstne el-dåser.
Findes der en patentare for dette?

balkgc.jpg

balkgc.jpg

Byggmax har kortlingsbeslag til sine stålsprosser..ser ud som den du har på billede. Kortlingsbeslaget er nemt at bruge og koster ikke mange kroner...

Eller så tager man og klipper til en almindelig regel. Klip et 3 cm snit i folden mellem bunden og "væggene" og bøj væggene 90 grader ud og skru fast i reglen.

Der findes specielle doser, som man limer fast, som man ikke behøver at kottla for. Ellers tager du en 45x45 træregel og skruer fast.

Forbo sagde:
Byggmax har kortlingsbeslag til deres stålreglar..ser ud som den du har på billede. Kortlingsbeslaget er smidigt at bruge og koster ikke mange kroner...
Byggmax reglar (på vores varehus iaf) ser mere rektangulære ud og mangler de der 5mm vinger som går ind i den åbne del som Lindabs har.

Skal tjekke om Lindab har sådan nogle kortlingsbeslag!

vojma sagde:
Eller så tar man og klipper til en almindelig regel. Klip et 3 cm snit i folden mellem bunden og "væggene" og fold væggene 90 grader ud og skru fast i reglen.
Lyder som en god plan for at undgå at fæste træ i konstruktionen! Skal teste.

Matti_75 sagde:
Der findes specielle doser, som man kan lime på, så man ikke behøver at kortle for. Ellers tager du en 45x45 træregel og skruer den fast.
Jeg vil se, om der findes beslag til kortlinger, som man kan købe til Lindabs metalprofiler.

Hvis det gør, vil jeg sætte en horisontal metalregel som kortling mellem to vertikale regler. På kortlingen fastgør jeg derefter en lille træregel, som jeg kan sømme dosen fast i. Det burde blive perfekt :)

Plan B må blive at klippe vinger på metalreglen, så jeg ikke behøver vinkelbeslag, hvis sådanne ikke findes.

HELT perfekt ville det være, hvis der fandtes profilerede klodser at føre ind i den horisontale regel, men jeg antager, at sådanne ikke findes, da det ikke er nødvendigt (men det ville da være coolt :) ).

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.