Hej, har overvejet valget af skivemateriale.
Jeg har et rum med krydsfiner på væggene, og jeg planlægger at lave rummet om til et lille vildtslagteri og sætte fliser på væggene. Dog havde jeg tænkt at springe vådrumsmembranen over, da det jo ikke skal være vådt derinde. Man vasker måske af en gang imellem, men den fugt, der kommer, vil hovedsageligt være på gulvet (betonplade med klinker).
Hvilken skive skal jeg bruge bag fliserne? Jeg har kigget på både fermacell og vådrumsgips, det føles som om jeg i det mindste bør have noget, der ikke mugner, hvis det alligevel bliver fugtigt? Det skal jo helst ikke koste en bondegård.

Uden tætningslag bør man vel måske undgå at skylle overhovedet? Du har jo samlingen mellem væg og gulv, som bliver det følsomme punkt ..

Har du ikke overvejet at sætte vådrumsmåtte på væggene? Den kan jo sættes direkte på krydsfineren ..

Narren666
N nyttanvändarnamn_nyköping sagde:
Hej, havde en overvejelse om valg af plademateriale.
Har et rum med krydsfiner på væggene, tænkte gøre rummet til et lille vildtslagteri og sætte fliser på væggene. Dog havde jeg tænkt at undgå tætningslag, der skulle jo ikke være vådt derinde. Man skyller/tørrer måske af en gang imellem, men den fugt, der bliver, kommer hovedsageligt på gulvet (plade på jord med klinker).
Hvad skal jeg have for en plade bag fliserne? Har set på både fermacell og vådrumsgips, føles som man bør have noget, der ikke mugner, hvis det alligevel bliver fugtigt? Det bør helst ikke koste en formue.
Der findes jo også fibo tresbo og lignende produkter. Som også fungerer udmærket til krydsfiner.

Ja vådrumsmåt kan jeg ikke rigtig tænkt på, har ikke arbejdet med det før, men det måske ikke er så besværligt at få op. Bare lime egentlig, skal man ikke lægge sådan en der fuge med varme mellem måtterne?

Alle vægge står på en betonsokkel 100mm, og væggen "hænger ud" nogle cm uden for den, så eventuelt vand på væggen løber ned og drypper videre ned på gulvet. Den del der hænger ud vil jo være ubeskyttet men det ser ret usandsynligt ud at det skal komme fugt der. Gulvet vil blive moppet og væggene tørret af med klud 99 gange ud af 100.

Men at sætte en vådrumsgips så og så flise direkte på den? Hvordan gør man med fugerne så?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.