Hej forum. Jeg skal flise en del ovenover og ved siden af komfuret. De fleste anbefaler at flise på gipsplade, men jeg skal flise på en båd, hvor gips ikke er så godt. Der virker til at være to lejre, når det gælder flisning på primead spånplade. Men er der nogen anden plade, som nogen kan anbefale?
Renovatør
· Kalmar län
· 2 600 indlæg
Vil du have noget helt frit fra organiske materialer kan måske en fiberfipsskiva være et alternativ?
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
F.eks. https://plastexperten.se/produkt/glasfiberskiva/K Kaj5 sagde:Hej forumet. Jeg skal flisebelægge et stykke over og ved siden af komfuret. De fleste anbefaler at flisebelægge på gipsplade, men jeg skal flisebelægge på en båd, hvor gips ikke er så godt. Det lader til at være to lejre, når det gælder flisebelægning på primeret spånplade. Men er der yderligere en anden plade, som nogen kan anbefale?
Eller en plade med EPS-kerne, fx Jackon eller tilsvarende. Tilpasset til vådrum og helt uorganisk.
Medlem
· Västernorrland
· 12 020 indlæg
Hvilken forskel gør det, om der er spån bag flisen ved en komfur?
Selvbygger
· Stockholm
· 8 592 indlæg
Jeg forstår ikke, hvorfor spån skulle være at foretrække på en båd? De er jo enormt fugtfølsomme...K Kaj5 sagde:Hej forum. Jeg skal flise en bit ovenover og ved siden af komfuret. De fleste anbefaler at flise på gipsplade, men jeg skal flise på en båd, hvor gips ikke er så godt. Der lader til at være to lejre, når det kommer til at flise på primeet spånplade. Men er der en anden plade, som nogen kan anbefale?
Men der findes jo som sagt masser af plader, lavet til våde rum, som skal tåle fugt bedre end både gips og spån, og være stive...
Klik her for at svare