Hej forum. Jeg skal flise en del ovenover og ved siden af komfuret. De fleste anbefaler at flise på gipsplade, men jeg skal flise på en båd, hvor gips ikke er så godt. Der virker til at være to lejre, når det gælder flisning på primead spånplade. Men er der nogen anden plade, som nogen kan anbefale?

Vil du have noget helt frit fra organiske materialer kan måske en fiberfipsskiva være et alternativ?

• Synes
klaskarlsson
  • Laddar…
K Kaj5 sagde:
Hej forumet. Jeg skal flisebelægge et stykke over og ved siden af komfuret. De fleste anbefaler at flisebelægge på gipsplade, men jeg skal flisebelægge på en båd, hvor gips ikke er så godt. Det lader til at være to lejre, når det gælder flisebelægning på primeret spånplade. Men er der yderligere en anden plade, som nogen kan anbefale?
F.eks. https://plastexperten.se/produkt/glasfiberskiva/

Eller en plade med EPS-kerne, fx Jackon eller tilsvarende. Tilpasset til vådrum og helt uorganisk.

• Synes
Andreas_kalmar
  • Laddar…
Jeg ville kigge på fx Alloc kitchen wall eller Ikeas modstykke i stedet for fliser...

Mindre vægt, hurtigere og du kan fastgøre pladerne på de fleste materialer.

• Synes
Andreas_kalmar og 2 andre
  • Laddar…
Hvilken forskel gør det, om der er spån bag flisen ved en komfur?

S Stefan1972 sagde:
Hvad spiller det for rolle om det er spån bag flisen ved en komfur?
Komfuret er på en båd, hvor fugtigheden kan variere en del, så man vil nok have et stift materiale.

/ATW

K Kaj5 sagde:
Hej forum. Jeg skal flise en bit ovenover og ved siden af komfuret. De fleste anbefaler at flise på gipsplade, men jeg skal flise på en båd, hvor gips ikke er så godt. Der lader til at være to lejre, når det kommer til at flise på primeet spånplade. Men er der en anden plade, som nogen kan anbefale?
Jeg forstår ikke, hvorfor spån skulle være at foretrække på en båd? De er jo enormt fugtfølsomme...
Men der findes jo som sagt masser af plader, lavet til våde rum, som skal tåle fugt bedre end både gips og spån, og være stive...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.