Jeg sidder og tegner på et hus og fandt følgende tabeller fra Svenskt trä: https://www.traguiden.se/konstruktion/takstolshandboken/takstolstyper/4.6-trabjalkar/4.6.2bjalklag/

For et bjælkelag i konstruktionsvirke i to fag står der følgende: "Inderstøtten kan placeres frit inden for området 0,4L A, B ≤ 0,6L."

Jeg brugte hellere tiden i øvelokalet end studerede i gymnasiet, så spørgsmålet er: Hvad betyder dette? At man med en hypotetisk bjælkelagslængde på 10 meter kan placere hjertevæggen hvor som helst mellem 4 og 6 meter?

Senest redigeret:
  • Synes
ninhuo
  • Laddar…
Du så ikke den som lavede denne vejledning i øvelokalet? Hvis A>0,4L følger B<0,6L automatisk. Og i så fald tillades det, at man sætter midterstøtten i enden, altså at den ikke er med overhovedet (man kan sætte den 2 km uden for grunden, hvis man vil).

Den sandsynlige betydning burde være som du tænkte, at ingen af rummene skal være større end 0,6L.

Træramme med dimensionerne A, B, C og L, sandsynligvis en gulv- eller loftskonstruktion med brædder og bjælker, formodentlig for et byggeprojekt.

Det var det jeg tænkte. Takker!

Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.