Jeg har et værksted på 80 kvm og vil gerne udnytte al gulvplads jeg har. Så tanken er at få min kompressor (150kg) væk ved at svejse firkantprofiler til konsoller og sætte dem på væggen. Væggene er af Leca blokke, så spørgsmålet er, hvad der holder?
Jeg vil have noget dæmpende materiale mellem konsoller og væg. Typ gummi. Men hvad kan jeg skrue i væggen? Skal jeg ligefrem køre bolt lige igennem?
Taknemmelig for tanker og idéer!
Spørgsmålet er, om væggene kan klare rystelserne? Hvor tyk er væggen, og hvordan er den muret. Jeg ville tro, du har brug for et stativ, der går helt ned til gulvet og op til loftet. Er ingen konstruktør, så du må desværre lede videre.
Jeg synes af erfaring, at man skal være meget forsigtig med at hænge kompressorer op på vægge eller at placere dem på tagkonstruktioner. Udover rene styrkeovervejelser plejer vibrationerne at sprede sig på meget uønskede måder. Kompressorer arbejder med frekvenser, der gør, at lydbølgerne nemt interagerer med forskellige bygningskomponenter.
Det måske går at hænge den op under loftet, i tagspærene?
Bygge en lille platform som hænges i rundstål måske.
Så højt op som muligt, så du kan udnytte gulvarealet under.
Det måske går at hænge den op under taget, i tagspær?
Bygge en lille platform som hænges i rundstål måske.
Så højt op som muligt, så du kan udnytte gulvfladen nedenunder.
Tak for alle svarene! Jeg er enig med jer. Det bliver til at bygge et legehus udenfor til den rackaren, så den kan more sig bedst den vil. Isolere og sætte en ventil, så der kommer en smule varme ud til den.
Tak for alle svar! Jeg er enig med jer. Det bliver til at bygge en legehytte udenfor til den rakker så må den more sig bedst den kan. Isolere og sætte en ventil så der kommer en smule varme til den.
I vores skur har vi en frostvagt med enkel bilvarmer som holder plus fem grader. Ventil er ikke noget jeg havde turde stole på
I vores depot har vi en frostvagt med enkel blæservarmer, der holder plus fem grader. Ventil er ikke noget, jeg ville have stolet på
Man skal tage hensyn til, at kompressorer dels suger en del luft ind og at de har brug for køling med luft. Lidt hundehus med frostvagt til kompressor udendørs er ikke helt trivielt at løse.
Man måste tage hensyn til, at kompressorer dels suger en del luft ind og at de har brug for køling med luft. Lille hundehus med frostvagt til kompressor udendørs er ikke helt trivielt at løse.
Ikke overhovedet, hvad jeg mente. Mente, at ventilen i væggen virkede lidt lille for at holde det frostfrit i rummet.
Tack för alla svar! Jeg er enig med jer. Det bliver til at bygge en legehus på ydersiden til den rackaren, så den kan more sig bedst den vil. Isoler og sæt en ventil, så der kommer ud en smule varme til den.
Som nogen skrev, sæt en frostvagt ind.
Sørg for, at det bliver let at tømme kondensvandet.
Pænt med et kompressorhus udenfor
Lad hyldens ydre del hænge i loftet. Gummifødder på kompressorens fødder i stedet for hele hylden gummiophængt.[billede]
Det var ingen dårlig idé. Men bliver mere og mere overbevist om at holde klumpen på jorden. Ønsker ikke nogen overraskelse ovenfra.
Demmpa sagde:
Din ser ud til at være en 50-liters tank, med en vægt på ca 70kg.
I betragtning af at TS skriver, at kompressoren vejer 150kg, så må det være en kompressor med ca 200 liters tank, f.eks.
[link]
eller
[link]
Så der kræves kraftigere doninger end dit.
Sandt! 180 liter er den på.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.