Har en ramkonstruktion langs trädäcken. Stolperne er 100x100 mm. Skal man skifte fundamenterne, hvis man skifter til kraftigere stolper?

T
Troligvis ikke. Stolpeskoene skal jo holde hele terrassen oppe, og nogle nye stolper vil nok ikke veje så meget flere procent end den nuværende konstruktion.
Det er lidt af en "killgissning," men uden billeder og bedre forståelse for, hvilke stolper der skal skiftes, og hvordan de er fastgjort, er det svært at sige mere.

T Testarn sagde:
Sandsynligvis ikke. Stolperne skal jo holde hele terrassen oppe, og nogle nye stolper kommer nok ikke til at veje så mange procent mere end den nuværende konstruktion.
Det er lidt af en gætteri, men uden billeder og bedre forståelse for, hvilke stolper der skal udskiftes, og hvordan de er fastgjort, er det svært at sige mere.
Egentlig skulle ramkonstruktionen have meget kraftigere stolper (man kan se det i mine fotos), men det var noget jeg gjorde billigere, da huset blev bygget. Rammeværket findes på begge langsider af huset. Udskiftning ville være rent æstetisk.

T
Jeg kan ikke se nogen fotos?

Hvis du mener din pergola, bør det fungere fint at skifte til grovere tømmer.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.