Hej!
Er i gang med at sætte perlestaff op i sommerhuset.
Åbnede pakkerne for 3-4 uger siden for at skære dem til i den rette længde. Nemmere at håndtere og have liggende indenfor da
Har stablet dem i et rum indendørs (med varme på 14-15 grader på)
I dag da jeg var ude for at sætte lidt perlestaff op på væggene, føltes nogle brædder en smule fugtige på bagsiden. Ikke våde, men som om de ikke var lige så knastørre som forsiden eller da de blev taget ud af pakkerne.
Er dette et problem, eller vil de tørre op efter jeg har sat dem op på væggene? Eller lukker jeg noget procent fugt inde tror I?
Undskyld for det nervøse spørgsmål, men det virker irriterende at sætte dem op, og så gør jeg noget forkert og lukker fugt inde bag perlestaff-panelet.
Er i gang med at sætte perlestaff op i sommerhuset.
Åbnede pakkerne for 3-4 uger siden for at skære dem til i den rette længde. Nemmere at håndtere og have liggende indenfor da
Har stablet dem i et rum indendørs (med varme på 14-15 grader på)
I dag da jeg var ude for at sætte lidt perlestaff op på væggene, føltes nogle brædder en smule fugtige på bagsiden. Ikke våde, men som om de ikke var lige så knastørre som forsiden eller da de blev taget ud af pakkerne.
Er dette et problem, eller vil de tørre op efter jeg har sat dem op på væggene? Eller lukker jeg noget procent fugt inde tror I?
Undskyld for det nervøse spørgsmål, men det virker irriterende at sætte dem op, og så gør jeg noget forkert og lukker fugt inde bag perlestaff-panelet.
Du vil ikke lukke nogen fugt inde. Hvis de er fugtige, er der risiko for, at de krymper, når de tørrer, så der opstår sprækker i malingen, når de umalede fjer kommer frem. Så spar lidt maling og vær parat til at forbedre, når det er tørt.
Tak.. lidt som jeg troede/håbede.A Avemo sagde:
Blev bare lidt bekymret, da de på en eller anden måde føltes en lille smule fugtige på bagsiden (fugtige er en overdrivelse). Der var i hvert fald ingen problemer med at sætte dem sammen i dag. Så intet, der svulmede op og gjorde dem umulige at samle
Lad dem ikke tørre for længe, for så kan de blive skæve og sværere at sætte sammen.S Smarteus sagde:Hej!
Er i gang med at sætte perlepanel op i sommerhuset.
Åbnede pakkerne for 3-4 uger siden for at skære dem til i den rigtige længde. Lettere at håndtere og have liggende indendørs sådan
Har stablet dem i et rum indendørs (med varme på 14-15 grader)
I dag, da jeg var ude for at sætte lidt perlepanel op på væggene, føltes nogle af brædderne lidt fugtige på bagsiden. Ikke våde, men som om de ikke var lige så knastørre som forsiden eller da de blev taget ud af pakkerne.
Er dette noget problem eller vil de tørre op efter jeg har sat dem op på væggene? Eller lukker jeg noget procent fugt inde tror I?
Undskyld hvis det er et nervøst spørgsmål, men det føles træls at sætte dem op og så gøre noget forkert og lukke fugt inde bag perlepanel-væggene.
Klik her for at svare