Skal op med færdigmalet perlespont i badeværelsets loft og skråvæg. Jeg undrer mig over, hvordan man gør, hvor loftet møder skråvæggen. Skal man skjule denne samling med en liste, eller kan det samles på en eller anden måde uden liste? Panelet er liggende set i forhold til skråvæggen.

Klart at det er muligt at gøre det flot uden lister.
Mål nøje, sav, høvl.
Har du set en kravellbygget træbåd? Det er nøjagtighed, der gælder.

Det er muligt at gøre uden liste. Vi har en del af vores trappe, der kan ses i vores køkken, og den har vi beklædt med panel ligesom resten af køkkenets vægge. Selvom vi har stående panel, er princippet det samme. Ved at planlægge og måle lidt kan du sikre, at der ikke er en perle lige der, hvor mødet bliver, og det letter arbejdet.

På vores trappe bliver der også et yderhjørne, og det kan også gøres uden liste. Det ses på det billede, hvor panelet er umalet. På det midterste billede ser man trappesektionen på afstand, og på det sidste billede ser man øverst, hvordan mødet mellem væg og skråvæg blev.

(jeg havde ingen bedre billeder, og kameraet er ude på tur i dag.)

• Umålad panel på køkkenvæg og trappe, nærbillede af samling uden liste. Lodrette og skrå panelbrædder ses med synlige skruer.
  • Grønt køkken med træpaneler på væg og loft uden lister, hvide fliser ved ovn og træbordplade. Trappe med snedvæg integreret i designet.
  • Grønt køkken med stående panel, hylde med radio, krukker og redskaber på kroge. Muren mødes uden lister.
  • Synes
Villa1949
  • Laddar…
Tak for svarene! Jeg tror, jeg har gjort det lidt mere kompliceret, end det er:)

Sophie sagde:
Det går att gøre uden liste. Vi har et stykke af vores trappe, der er synlig i vores køkken, og det har vi beklædt med panel ligesom resten af køkkenets vægge. Ganske vist har vi stående panel, men princippet er det samme. Ved at planlægge og måle lidt kan du få det, så der ikke er en perle præcis der, hvor mødet bliver, og det letter.

På vores trappe bliver det også et yderhjørne, og også det kan gøres uden liste. Det ses på det billede, hvor panelet er umalet. På det midterste billede ser man trappestykket på afstand, og på det sidste ser man i overkanten, hvordan mødet mellem væg og skråvæg blev.

(jeg havde ingen bedre billeder, og kameraet er ude på vift i dag.)
Det der er helt klart et af mine favoritkøkkener. Jeg vil gemme billederne til næste år, når vi går i gang med at restaurere vores køkken. :)

• Synes
Björkebo Frösön
  • Laddar…
SOCKEPLAST sagde:
Det der er helt klart et af mine favoritkøkkener.
Kunne ikke være mere enig med dig!! :P

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.