Jeg forsøger at forstå monteringsvejledningen for dette produkt. Det drejer sig altså om en platonmåtte, der kun bygger 4 mm. Den skal anvendes, når man vil lægge trægulv på beton, hvor der er risiko for fugt.

Ifølge monteringsvejledningen skal man prime og fugtspærre med tape i gulv-væg vinklen. Derefter skal man lægge en platon vinkel for at sikre ventilationen. Nu til mit spørgsmål: hvorfor prime og fugtspærre i gulv-væg vinklen, når man leder fugten bort med platon-vinklen? Dette lyder som et helt unødvendigt trin, og desuden modvirker det en sund borttransport af evt. fugt i betongulvet. Har nogen erfaring med dette system?

Ifølge sælgeren hos Delta:
Prima og fugtspærre gør man kun, hvis betongulvet ligger på syllar, for at undgå kulderas. Er det tale om plade på jord springer man over dette trin. Derimod skal man altid have opviklingen.

Jeg er stadig taknemmelig, hvis jeg kan få del i erfaringer med denne type passivt ventileret gulv.

Genoplive emnet sådan ca. 11 år senere. Er der nogen, der kender forskellen på Delta yellow line og platon?

Forskellige fabrikater men samme funktion. Nok hip som hap hvilken man vælger. Vores Yellow line har udført sit job helt tilfredsstillende hos os.

N Nene sagde:
Forskellige fabrikater men samme funktion. Nok det samme hvilket man vælger. Vores Yellow line har gjort sit job helt til vores tilfredshed.
Tak for svaret!
Har I mekanisk ventileret?

Nej, ingen ventilator, kun passiv cirkulation.

• Synes
ravve007
  • Laddar…
Vi ønsker at lægge det i kælderen, på uisoleret betonplade. Det samlede gulvareal er omkring 90 kvm fordelt på forskellige rum. Selvfølgelig er det bedst med mekanisk ventileret, men hvordan ved man egentlig, om man kan klare sig med en passiv (ikke mekanisk)? Meget svært dette synes jeg...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.