Jeg har galvaniserede hegnspæle, som jeg nu skal fastgøre træbjælker på og montere et hegn. Jeg er dog lidt usikker på, hvad der er den passende skrue. Da det handler om metal, vil jeg jo undgå, at skruen eller pælen ruster.
Desværre har jeg ingen mulighed for gennemgående montering i stolpen, så det skal være en eller anden form for skrue.
Jeg overvejer, om det måske er muligt at bruge en eller anden form for plastexpander. Er der nogen, der har erfaring med dette?
Jeg overvejer, om det måske er muligt at bruge en eller anden form for plastexpander. Er der nogen, der har erfaring med dette?
Senest redigeret:
Hvis man vil forhindre elektrolyse-korrosion er det bedste at bruge en form for tilsvarende materiale, i dette tilfælde varmgalvaniseret. Kan det fungere med fransk træskrue da disse plejer at være varmgalvaniserede?
Præcis, man skal have glav til glav og rustfrit til rustfrit ellers bliver der galvanske strømninger.frav sagde:
Visst kan det være godt at have ensartede materialer i skrue og materiale for at undgå galvanisk korrosion, men vigtigere er at sikre, at skruen er mere ædel end underlaget.
Dvs kobberskrue i en stålplade er ok men ikke en stålskrue i en kobberplade.
Hvis dit materiale, du vil skrue i, er varmgalvaniseret, betyder det, at du har et relativt tykt lag zink på din overflade. Zink er et uædelt materiale, så du kan bruge principielt hvilken som helst stålskrue.
/ATW
Hvis dit materiale, du vil skrue i, er varmgalvaniseret, betyder det, at du har et relativt tykt lag zink på din overflade. Zink er et uædelt materiale, så du kan bruge principielt hvilken som helst stålskrue.
/ATW
ArneTW sagde:Visst kan det være godt at have sammenlignelige materialer i skrue og materiale for at undgå galvanisk korrosion, men vigtigere er at sikre, at skruen er adler end underlaget.
Hvis dit materiale, du vil skrue i, er varmgalvaniseret betyder det, at du har et relativt tykt lag zink på din overflade. Zink er et uædelt materiale, så du kan bruge principielt hvilken som helst stålskrue.
ATW
Hvis du sætter en kobberskrue i en stålplade, vil pladen ikke have det særlig godt.
Nej, den kommer ikke til at have det godt af kobberskruen.John J sagde:
Men eftersom pladen er stor i forhold til skruen, vil oxideringen af pladen gå relativt langsomt. dvs pladen er offeranode.
Mens hvis du gør det omvendt, dvs en uedle skru i et ædlere materiale, vil skruen forsvinde, inden du når at blinke. dvs skruen er offeranode.
Så rådet er, at skruen skal være lig med underlagsmaterialet eller edlere.
Man ønsker, at den største materialemængde skal være offeranode og ikke den mindste lastbærende detalje.
/ATW
Klik her for at svare