Renoverer et hus med sporet gulvspån og vandbåren gulvvarme. Ovenpå det skal der ligge 15mm parket.

Parketten koster 1300kr kvm og nu undrer jeg mig om man behøver at lægge parket under køkken/køkkenø/indbyggede garderobeskabe? Sparer næsten 10k ved ikke at gøre det men undrer om der findes nogen regel/metode her at forholde sig til?

Er det et flydende gulv?
Hvis ja, så anbefaler de fleste producenter at undlade at lægge gulv under tunge "møbler" som køkkenø.
Læs på producentens hjemmeside, så vil du sikkert finde info!

• Synes
BirgitS og 1 anden
  • Laddar…
P
G goosen sagde:
Renoverar et hus med sporplader og vandbåren gulvvarme. Ovenpå det skal der lægges 15mm parket.

Parketten koster 1300kr kvm og nu undrer jeg mig over, om man behøver at lægge parket under køkken/køkkenø/indbyggede garderober?
Sparer næsten 10k ved ikke at gøre det, men undrer om der findes nogen regel/metode at forholde sig til her?
Det bedste er ikke at lægge under køkken og garderober, bare lægge gulvet under soklen, så det ser pænt ud og ingen ekstra lister er nødvendige.

J joasag sagde:
Er det et flydende gulv?
Hvis ja, så anbefaler de fleste producenter at undgå at lægge gulvet under tunge "møbler" som køkkenø.
Læs på producentens hjemmeside, så vil du finde information!
Yes flydende gulv. Tak for svar. Så sparer jeg nogle kvm :)

Rejäl sagde:
Det bedste er ikke at lægge under køkken og garderober, bare lægge gulvet indunder soklen så det bliver pænt og ingen ekstra lister behøves..
Tak for svar, jeg kører med det!

BirgitS
Dog skal du lægge gulvet under opvaskemaskinen, køleskabet og fryseren, som står på gulvet, så det er muligt at trække dem frem uden nogen højdeforskelle.

• Synes
tergo
  • Laddar…
BirgitS BirgitS sagde:
Dog skal du lægge gulvet under opvaskemaskinen, køleskabet og fryseren, som står på gulvet, så det er muligt at trække dem frem uden højdeforskelle.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.