Hej,
Endnu en gang, et af forummets måske mest almindelige spørgsmål. Tro mig, jeg har søgt ihærdigt på forummet for at finde et godt svar - uden resultat.
Vi planlægger at åbne op en del af køkkenvæggen i forbindelse med køkkenrenovering i vores Hjältevadshus fra -68.
Jeg vedlægger nogle billeder, der kan tydeliggøre den planlagte indgriben.
Billede 1.
Plantegning med rød markering, der viser del af væg, der skal rives ned.
View attachment 861972
Billede 2.
Foto taget oppe på loftet, der forklarer væggens retning. Køkkenvæggen går altså mellem tagstolene.
View attachment 861974
Findes der nogen eksperter, der med hjælp af disse oplysninger kan drage nogen konklusion om køkkenvæggen er bærende eller ej?
Tak på forhånd!
Endnu en gang, et af forummets måske mest almindelige spørgsmål. Tro mig, jeg har søgt ihærdigt på forummet for at finde et godt svar - uden resultat.
Vi planlægger at åbne op en del af køkkenvæggen i forbindelse med køkkenrenovering i vores Hjältevadshus fra -68.
Jeg vedlægger nogle billeder, der kan tydeliggøre den planlagte indgriben.
Billede 1.
Plantegning med rød markering, der viser del af væg, der skal rives ned.
View attachment 861972
Billede 2.
Foto taget oppe på loftet, der forklarer væggens retning. Køkkenvæggen går altså mellem tagstolene.
View attachment 861974
Findes der nogen eksperter, der med hjælp af disse oplysninger kan drage nogen konklusion om køkkenvæggen er bærende eller ej?
Tak på forhånd!
Desværre ikke. Jeg har anmodet om uddrag af konstruktionsplan (som jeg håber de har) fra bygningsnævnet, men har endnu ikke fået svar. Jeg har kun facade- og plantegninger lige nu, desværre.K Kane sagde:
Jeg var lige oppe og tog et billede (det vedhæftede billede) på loftet og kunne konstatere, at væggen går som jeg beskriver. Jeg har dog ikke løftet på isoleringen for at se, om der er nogen bjælkelag mellem spærene.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Bärande väggar? Längsgående takbjälkar
Fritidshus -
Ruttet längst ner på väggen
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Rand på vägg längst socklar
Färg, Måla & Tapetsera -
Parallellkoppla vägguttag
El -
Skal kantbjælke i mellemdæk tilslutte til langsgående ydervæg?
Byggematerialer & Byggeteknologi