Har lige revet et papspændt loft ned og havde egentlig kun tænkt mig at male plankerne nedenunder. Men, loftsplankerne ser værre ud med større sprækker mellem brædderne, end jeg havde forventet, og ret kedeligt træ. Så tanken går på at papspænde igen. Men eftersom jeg er alene om dette arbejde, overvejer jeg, hvordan jeg kan gøre det lettere. Tænkte så på hæftepistol. Kan det fungere at bare klamme papiret op..? Naturligvis med sømlister som forstærkning før klammer, men tænkte kun at klamme. Det ville jo give en hånd fri til at holde papiret på plads under opsætningen. Et andet alternativ er jo at supplere med søm efter klamring men ville være rart at slippe... Hvad tror I, kan det fungere..?
Medlem
· Västernorrland
· 11 696 indlæg
At opsætte spændpapir i loftet er en kunst i sig selv. Klipsene kan dog blive underdimensioneret, så papiret rives i stykker. Det er nok resten, der er sværere dog.
Det er netop risikoen for, at klips bliver for svage, der bekymrer mig. Det klogeste er måske bare at fastgøre pappen med klips og så sikre med søm. Ser ingen større vanskeligheder med resten, andet end at det ville være nemmere, hvis man havde et par hænder mere.. overvejer at lave en stilling, der kan holde pappen oppe og fungere som ekstrasæt hænder. Alternativt bare tage et bræt og lægge pappen over og skrue det fast midlertidigt i loftet, indtil man har nået at fastgøre pappen og så flytte videre..?S Stefan1972 sagde:
Hvordan ser målene ud på taget?
Medlem
· Västernorrland
· 11 696 indlæg
Du får det til at lyde så enkelt....men det er det ikke. At gøre det alene er nok ingen god idé overhovedet. Ikke fordi jeg nogensinde har paptækt et tag selv, men jeg tror nok, at det ikke bare er lige til. At få op pap er vel én ting, men så skal det jo sidde pænt og lige, og så skal samlingerne jo gøres "usynlige".
Har papspændt vægge, og det er jo i princippet det samme, bortset fra at skulle holde pappen på plads. Papspænde vægge var enkelt og sjovt. Regner med at loft er mere besværligt, og at det vil tage en del eder, inden alt er på plads. Ser dog ingen kæmpestor vanskeligheder, og det er jo egentlig ingen mærkeligheder, bortset fra det at holde pappen oppe, indtil den er fastgjort med kun to hænder til rådighed. Måske er jeg lidt for optimistisk, men i så fald må jeg vente, indtil to hænder mere kan være tilgængelige. Vil gøre et forsøg alligevel!S Stefan1972 sagde:Du får det att lyde så enkelt....men det er det ikke. At gøre det alene er nok ingen god ide overhovedet. Ikke fordi jeg har papspændt noget loft selv, men jeg tror nok, at det ikke bare er bare. At få op pappen er vel en ting, men så skal det jo sidde fint og lige, og så skal samlingerne gøres "usynlige"
Klik her for at svare