Hej! Skal skifte panel på bagsiden. Da reglen stikker ud under taget, har man lagt panelen overlapperet helt øverst. Ville I gøre det samme igen? Eller lægte hele væggen for at kunne køre hele længder. Problemet der er jo, at man skal liste rundt om vinduer osv. Også bonusspørgsmål - har plader under plasten, som er behandlet, er det godt? De ser som nye ud

• En nærbillede af en trævæg med sort panel og synlig søm, viser detaljer af strukturen.
  • Mørk træpanelvæg med vindue og solafskærmning, taget fra siden.
  • Bygning med mørkebrun træpanel og udhæng, panelerne er lagt omlott øverst, og der er en hvid vinduesskodde til venstre.
Velkommen til forummet!

Hvorfor skal du udskifte panelet?

Skifte vindue og tør slået sig i nederkant

Hvorfor vil du udskifte trerudersvinduer og en panel, der ser ny ud?
Vindafskærmningspladerne, du har bag panelet, er bitumenbehandlede træfiberplader. Almindeligt i huse i Finland og Norge. Et meget bedre materiale end den ynkelige vinddug, der tilsyneladende er standard i Sverige.

F Finndjävel sagde:
Hvorfor vil du skifte trelagsvinduer og en panel, der ser ny ud?
Vindskærmspladerne du har bag panelet er bitumenbehandlede træfiberplader. Almindelig i huse i Finland og Norge. Et meget bedre materiale end den dårlige vinddug, der tilsyneladende er standard i Sverige.
Sjovt at høre angående pladerne. Der er tre andre vinduer med tolagsglas på samme væg, og som jeg skrev tidligere, så er panelet tørt og slået i bunden.

Henrik Zsigo Henrik Zsigo sagde:
Sjovt at høre angående pladerne. Der er tre andre vinduer med to lag glas på samme væg, og som jeg skrev tidligere, så er panelet tørresprækket og slået i bunden.
Hvad har du tænkt dig at skifte til, og hvilken levetid forventer du af nyt panel og nye vinduer?

Bytter til samme panel og 3 glas Elitfönster. Men bliver forvirret nu for dette var ikke hvad jeg spurgte om, men om hvordan I ville have gjort med det øvre panel ?!

Jeg ville have ladet den sidde. (at udskifte panel og vindue er spild)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.