Vi byggede ud men desværre tænkte byggerne forkert og satte spær i højde med dem i det eksisterende hus, hvor paneltaget er sømmet direkte mod spærene. Fordi vi ikke ønskede lavere lofthøjde (har allerede 230), løste vi det ved at sætte brædder mellem spærene inden vi plastede, så vi kan sømme panelen direkte mod. Mit spørgsmål er i badeværelset, skal vi sænke loftet og have spredt der, det står overalt, at man skal have en ventilationsspalte. Men jeg har lidt svært ved at se funktionen. Der er jo ingen luftcirkulation i ventilationsspalten alligevel? Vi vil desuden have ordentlig mekanisk ventilation, så jeg tvivler på, at ventilationsspalten gør til eller fra, men er der nogen, der har andre erfaringer?
 
Ser ingen grund til, at du skal behøve at have et spærre/luftspalte hverken i badeværelset eller andre steder. Det eneste formål med det er jo for elektrikerne at have et sted at trække strømmen på en enkel måde, så vidt jeg ved.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.