Hej,
Jeg er i gang med at planlægge en renovering af entréen. På gulvet vil vi lægge mørkebrun klinker. Væggene vil få perlespånt (hvidmalet). Nu sidder vi og overvejer en skydedørsgarderobeløsning.
Vi overvejer at købe to MDF-paneler og bruge dem som skydedøre for at matche perlespåntvæggene. Men vi er helt novicer på dette område og kunne godt bruge nogle tips og råd til, hvordan vi skal gå frem.
Hvilken ophængningsanordning ville passe? Hjul oppe eller nede?
Er pladen for tynd?
Hvad skal man have for grebslister? Aluminium eller egenbygget trækant? Hvordan laver man en ramme?
Hvor mange cm skal dørene overlappe hinanden?
Er taknemmelig for tips og idéer.
Mvh
Ullis
Jeg er i gang med at planlægge en renovering af entréen. På gulvet vil vi lægge mørkebrun klinker. Væggene vil få perlespånt (hvidmalet). Nu sidder vi og overvejer en skydedørsgarderobeløsning.
Vi overvejer at købe to MDF-paneler og bruge dem som skydedøre for at matche perlespåntvæggene. Men vi er helt novicer på dette område og kunne godt bruge nogle tips og råd til, hvordan vi skal gå frem.
Hvilken ophængningsanordning ville passe? Hjul oppe eller nede?
Er pladen for tynd?
Hvad skal man have for grebslister? Aluminium eller egenbygget trækant? Hvordan laver man en ramme?
Hvor mange cm skal dørene overlappe hinanden?
Er taknemmelig for tips og idéer.
Mvh
Ullis
Hej,
Jeg skal selv bygge en skydedør og derfor var jeg på bauhaus i går og fandt at de har hjul samt skinner som man kan købe i det tilfælde man vil bygge skydedøre selv. Disse skinner skal ovenover skydedøren, og nede ved gulvet sætter man en lille plastikbit som styrer/stabiliserer døren.
Jeg er på planlægningsstadiet endnu og har ikke klart for mig præcis hvordan jeg skal konstruere min skydedør.
//nilhen
Jeg skal selv bygge en skydedør og derfor var jeg på bauhaus i går og fandt at de har hjul samt skinner som man kan købe i det tilfælde man vil bygge skydedøre selv. Disse skinner skal ovenover skydedøren, og nede ved gulvet sætter man en lille plastikbit som styrer/stabiliserer døren.
Jeg er på planlægningsstadiet endnu og har ikke klart for mig præcis hvordan jeg skal konstruere min skydedør.
//nilhen
Puffer tråden lidt, da jeg håber, at der er nogen flere, der har svar på dine spørgsmål, for jeg undrer mig over de samme ting!Magnus JE sagde:Hej, Jag er ved at planlægge en renovering af entré. På gulvet vil vi lægge mørkebrune klinker. Væggene vil få perlespont (hvidmalet). Nu overvejer vi en løsning med skydedørsgarderobe. Vi tænker på at købe to panelplader i MDF og bruge dem som skydedøre for at matche med perlespontvæggene. Men vi er helt uerfarne inden for dette og ville have brug for nogle tips og råd om, hvordan vi skal gribe det an.
Hvilken ophængningsanordning ville passe? Hjul oppe eller nede? Er pladen for tynd? Hvad skal man bruge til grebslister? Aluminium eller egenbygget trærame? Hvordan laver man en ramme? Hvor mange cm skal dørene overlappe hinanden?
er taknemmelig for tips og idéer.
Mvh Ulle
Du skal have en skinne, der monteres i overkanten, eventuelt stopbeslag, en rulle, der skal løbe i skinnen, og en slags dørbeslag til at fastgøre rullen i. Derudover har du brug for en (eller flere) styrtap(per) på gulvet og et fræset spor i bunden af dørene. Alt kan købes i færdige sæt.
I stedet for grebliste kan man indfælde (fræse) grebbeslag, det går jo ikke at have udenpåliggende greb på skydedøre.
Monter skinnen i loftet på en regel. Dækliste udenpå for at dække beslagene og reglen.
Skruv rammen sammen af for eksempel 22*70mm lister, rektangel med to tværgående lister i midten. Plade eller panel udenpå. Liste kanterne, eller påfør melamin. Male/spartle kan også fungere.
Overlapp passende meget. Estimation 3-10 cm.
I stedet for grebliste kan man indfælde (fræse) grebbeslag, det går jo ikke at have udenpåliggende greb på skydedøre.
Monter skinnen i loftet på en regel. Dækliste udenpå for at dække beslagene og reglen.
Skruv rammen sammen af for eksempel 22*70mm lister, rektangel med to tværgående lister i midten. Plade eller panel udenpå. Liste kanterne, eller påfør melamin. Male/spartle kan også fungere.
Overlapp passende meget. Estimation 3-10 cm.
Klik her for at svare