L
PeterHog PeterHog sagde:
Derimod tror jeg, at jeg har fundet en brystliste, der passer

[link]

hvis man antager, at den brystliste er til deres panelplader, som er 6mm :)
Ser at den er i MDF, du kan jo netop også bruge MDF-board direkte, så du får flere valgmuligheder med hensyn til tykkelse - kraftigere masonit ser ud til at skulle specialbestilles. https://www.bauhaus.se/vit-lackboard-101-matt-3-0mm.html

L Lärospånet sagde:
Ser at den er i MDF, du kan jo i øvrigt også bruge MDF-board direkte, så du får mere valgfrihed med hensyn til tykkelse - kraftigere masonit ser ud til at skulle bestilles specielt. [link]
Jo men mdf er så meget dyrere, så jeg tror jeg bruger masonit alligevel =)

• Synes
Lärospånet
  • Laddar…
men man behøver jo ikke have homogen masonit for at få det tykkere...........det går udmærket at lime almindelig tynd på gips også.

• Synes
Lärospånet
  • Laddar…
Bernieberg Bernieberg sagde:
Jeg har lavet en forhøjet gulvlist og brugte 4 mm MDF til basefladen. Södra har en brystlist med 4 mm fals. Måske bliver det en lidt lille list med en høj panel, men i mit tilfælde fungerede det godt. Jeg måtte støde savede kanter mod hinanden for at sammensætte, det ville nok ikke have blevet lige så godt med masonit.

[link]
Okay, ja jeg behøver ikke at sammensætte noget sted, så det er ikke noget problem, synd de ikke har den der brystlist på vores XL-byg bare :/

Jeg bestilte listen hos den lokale Woody, det var Google der ledte mig til XL i Älmhult :). Den kan de sikkert tage hjem, hvis de sælger Södras sortiment.

Jeg ville nok vælge fyrretræskrydsfiner for det bedste resultat, ikke mindst med tanke på den efterfølgende maling. I anden omgang MDF. Med hjælp af en overfræser kan man relativt nemt selv opnå den ønskede fals. Man kan også gå til et lokalt specialsnedkeri og bede dem om at foretage fræsningen med ønsket dimension.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.