jeg var hjemme hos en ven, der har købt et hus, og den tidligere ejer er begyndt at panelere den ene langside om. det jeg undrer mig over er, skal man virkelig sætte den nye panel direkte på den gamle? bygger man ikke eventuelle problemer ind som fx råd o.l.? skal man ikke fjerne den gamle panel? eller kan det være nok at man reglar op for den nye panel på den gamle panel? tak på forhånd..

Eftersom der vil blive en masse luftspalter, dels den som var til den gamle. Dels den som bliver af under den nye panel. Så det burde vel fungere hvad angår fugten. Men fra isoleringssynspunkt så må det være helt forkasteligt. Hvis han desuden reglar på med fx. 45x45 som han fylder med isolering og derefter den nye panel, så kaster han pengene i søen eftersom han har den gamle panel og dens luftspalte tilbage. Den luftspalte bryder det isolerende lag og gør at effekten af den nye isolering bliver i det nærmeste ubetydelig.

ja men i dette tilfælde har han sat en spontad panel direkte på den gamle, så luftspalten udebliver i princippet. er det virkelig korrekt gjort?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.