Har en overvejelse som jeg ikke kan finde svar på. Jeg skal sætte et loft op og har skiftet plan lidt, planen er nu at sætte panel, som er 14mm tyk og 120mm bred. Lige nu er der 11mm tyk OSB bag på, sat på regler med cc30. Spørgsmålet er nu, om det er muligt at sætte panelet i samme retning som reglerne, eller om der er risiko for, at OSB-pladen bliver bølget med tiden. Det er jo ikke sikkert, at jeg rammer reglerne på noget tidspunkt, ligesom. Jeg synes ikke, der burde være nogle problemer, men jeg kan ikke finde nogen oplysninger om hvad OSB bærer på denne måde. Og nej, det er ikke muligt at sætte et underlag, da jeg af forskellige helt irrelevante årsager ikke kan sænke loftet mere. Er der nogen, der har meninger, eller er det bare at gå i gang?

Skal du sætte panelet ovenpå OSB, så burde det fungere udmærket med "samme retning". 11 mm OSB har nok ingen problemer med at bære lidt panel, især ikke hvis det igen sidder med cc30...

Skal du rive ned OSB'en, så behøver du jo gå "på tværs" eller glesa dog

klaskarlsson klaskarlsson sagde:
Skal du sætte panelet ovenpå OSB, så burde det fungere udmærket med "samme retning". 11 mm OSB har nok ingen problemer med at bære lidt panel, især ikke hvis det i sin tur sidder med cc30...

Skal du rive OSB'en ned, så behøver du at gå "på tværs" eller tynd ud dog
Jeg har ingen planer om at tage OSB'en ned. Og jeg tror jo ikke, at den falder ned heller, men spørgsmålet er mest om der er en risiko for, at pladen hænger ned. Loftet kommer til at blive belyst, så skulle det hænge ned om et år eller to, så vil det sandsynligvis være meget synligt på grund af belysningen. Jeg er lidt uerfaren med OSB i loft, og forsøger man at søge på det, så får man kun frem, hvad den kan bære, hvis man hænger den på en væg, men så bliver trækningen i pladens retning, det bliver jo anderledes i loftet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.