Er i gang med at renovere overetagen og har ombestemt mig angående loftet. Har liggende lægter på cc30 men overvejer nu liggende helspontet savskåret panel i stedet for gips, som var den oprindelige tanke.

Begynder nu at spekulere på, hvordan jeg skal fastgøre panelet, da hver anden bræt ligesom ikke har noget at støtte sig imod.

Skru osb i loftet?

Er det tilstrækkeligt at sømme panel i osb, eller er gips det eneste loft for os?

Er al el trukket?
Ellers sætter man bare nye gles på cc 600 og skruer disse i de gamle.
For øvrigt ser jeg ingen hindring i at sømme i OSB, hvis man nu skulle foretrække dette.
Hvis I tænker på at male panelet, foreslår jeg, at I gør dette før og bare forbedrer senere. Dagens panel bevæger sig meget.

Var lidt inde på at glinse "stående" cc 60 men jeg vil helst ikke sænke loftet overhovedet og da føltes 12,5 mm osb bedre end 28 mm gles.

Fold brædder ind mellem glassene, langs (hver del bliver ca. 25 cm lang) spær, så alt danner et gittermønster, det burde være nok til at sømme panel på, selvom der er 120 cm mellem spærene.

D09
pbengtsson sagde:
Fæld ind brædder mellem glassene, langs (hver stykke bliver ca. 25cm langt) spær, så alt danner et rutemønster, det burde være nok til at sømme panel på, selvom der er 120cm mellem spærene.
Sådan gjorde jeg på mit skråtag, fungerede kanon. 1 stykke stående bag de vandrette, som overlappede på bagsiden, og et stykke, der fyldte "hullet" og blev skruet fast i den, der overlappede på bagsiden.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.