Vi er i gang med at renovere overflader i og omkring vores trappe ned til kælderen. Nu vil jeg gerne have nogle forslag til, hvad jeg skal sætte på den del, der er mellem etagens gulv og kælderens loft. Hvordan skal jeg forklare det? Hvis man forestiller sig åbningen i gulvet, der udgør hullet i etageadskillelsen ned til kælderen. På den del imellem kan man sætte en slags panel eller plader. I dag sidder der nogle skæve spånplader malet med grimme dryp. Hvad er det mest almindelige, man sætter der? Forstår du, hvor jeg mener? Dette er problemet med en "hjemmeamatør", at man ikke ved, hvad visse byggetermer hedder. Det, jeg beskriver, har sikkert et navn. Under alle omstændigheder; grimt er det nu. Og jeg vil gerne gøre det pænere.
Kommer
Ja!
Det er i hvert fald det, jeg vil beklæde med nyt materiale. Kan MDF fungere? Eller hvad bliver flottest. Alt bliver bedre end, hvordan det ser ud nu i hvert fald. En rigtig gør-det-selv-mand med dårligt syn må have lavet dette
Samtidig sidder der en 70'er-gydenyt på disse plader. Nu udskifter vi det med et New York gelænder fra Lundbergs.
http://www.lundbergs.com/sv-se/produkter/trappmiljo/trappracke-serier/new-york
Jeg kan ikke helt beslutte mig, om stolperne til gelænderet skal sættes i gulvet helt i linje med pladen, som vi kalder bjælkelagsbeklædning fra og med nu
Eller om stolperne skal sættes et stykke fra. Der vil alligevel være en lille kant af gulvet, der kan ses, da underrammen til gelænderet er 50 mm, og stolperne er 66 mm. Så lidt lister vil man være nødt til at sætte, og lidt latexfug her og der i diverse sprækker og overgange.
Det er i hvert fald det, jeg vil beklæde med nyt materiale. Kan MDF fungere? Eller hvad bliver flottest. Alt bliver bedre end, hvordan det ser ud nu i hvert fald. En rigtig gør-det-selv-mand med dårligt syn må have lavet dette
http://www.lundbergs.com/sv-se/produkter/trappmiljo/trappracke-serier/new-york
Jeg kan ikke helt beslutte mig, om stolperne til gelænderet skal sættes i gulvet helt i linje med pladen, som vi kalder bjælkelagsbeklædning fra og med nu
Eller om stolperne skal sættes et stykke fra. Der vil alligevel være en lille kant af gulvet, der kan ses, da underrammen til gelænderet er 50 mm, og stolperne er 66 mm. Så lidt lister vil man være nødt til at sætte, og lidt latexfug her og der i diverse sprækker og overgange.
hvordan gik det med denne bjælkelagsindklædning. Jeg har det samme problem. Jeg ville gerne beklæde med egetræspanel. Det er jo så lidt, der går til. Men jeg kan ikke finde nogen paneler i egetræ. Nogen der har nogle tips?
Klik her for at svare
