Hej!
Er i gang med at montere et IKEA køkken. Den nederste ophængningsskinne er tydelig med hensyn til hvilken højde den skal monteres i, men jeg synes det er uklart med den øverste.
Eftersom overskabene ikke er leveret endnu, kan jeg ikke måle, hvor meget de bygger over skinnerne heller.
I beskrivelsen til skinnen står der mindst 20 mm mellem øv skinne og øv overskab, men når jeg måler på et ældre Ikea køkken, er det cirka 40 mm. Nogen der ved, hvor meget det bygger fra ophængningsskinnen?

F Fredrik_1976 sagde:
Hej!
Jeg er i gang med at montere et IKEA køkken. Den nedre ophængsskinne er jo tydelig på hvilken højde den skal sidde, men jeg synes det er uklart på den øvre.
Da overskabene ikke er leveret endnu kan jeg ikke måle, hvor meget de bygger over skinnen heller.
I beskrivelsen til skinnen står der mindst 20 mm mellem øv skinne og øv overskab, men når jeg måler på et ældre Ikea køkken er det ca. 40 mm. Er der nogen der ved, hvor meget det bygger fra ophængsskinnen?
Ikke meget, når jeg måler på mit køkken er det 4 mm fra øv skab til øv skinne.
Men Ikeas ”nyckelhålsbrickor” gør jo, at man kan justere ret meget.
Skab monteret på væg med synlig justerbar skinne, tæt på væg.

Senest redigeret:
tommib
Skinnen er næsten tæt på toppen af overskabene, men man har brug for 20 mm mod loftet for at hænge dem op.

Hvis man ikke har det, kan man først hænge beslaget fast og derefter skubbe skabet på det og skrue fast, det er lidt mere besværligt.

Tak
Kan ikke tage udgangspunkt i Ikeas tegning da det er 60 cm høje overskabe og oven over skabene går der et ventilationsrør. Så jeg må nok sætte skinnenes overkant præcis 20 mm under røret. Da får jeg lidt over 50 cm mellem bordplade og underkant overskab.

Det er jo muligt at montere stommerne uden skinne også. Der følger med ting til det, men væggen skal jo selvfølgelig kunne holde til det.

/Höghus

tommib
Metalskinne monteret på væg i vaskerum, skabet tæt på skinne, svag afstand mellem dem. Tyndt tæppe ovenpå skab.

Sådan ser det ud i vaskerummet hos mig. Det er et par millimeter fra skinne top til skabets. Her gik det ikke at hænge skabet op, uden jeg måtte montere beslagene først.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.