Af forskellige årsager vil jeg ikke kunne bygge så meget i år, som jeg havde tænkt mig, men da byggetilladelsen er klar, vil jeg alligevel starte. Det vil være tilstrækkeligt besværligt at blive færdig inden for fem år i hvert fald. Det, der skal bygges, er en tilbygning på mit hus, ca. 75 kvm med kælder, en etage og uudviklet (men indretningsbar loft). Jeg planlægger at gøre stort set alt selv, ikke mindst fordi jeg er nødt til det på grund af den økonomiske situation.
Som minimum vil jeg i hvert fald støbe pladen og kældervæggene (thermomur). De tager jo ingen skade af at stå ude over en vinter, jeg fylder gulvvarmeslangerne med propylenglykol.
Men jeg er lidt fristet til også at forsøge at få mellemloftet på plads. Tanken er så at bygge mellemloftet og derefter til vinter skrue et midlertidigt tag sammen med presenning på, som kan stå indtil foråret. Derefter bør vi få vægge og tag op i 2024.
Er det en dårlig idé? Kunne træværket tage skade af at stå over vinteren uden opvarmning? Spontant tænker jeg, at det ikke er værre end en carport eller skur eller hvad som helst, der er uopvarmet, og det fungerer jo.
Som minimum vil jeg i hvert fald støbe pladen og kældervæggene (thermomur). De tager jo ingen skade af at stå ude over en vinter, jeg fylder gulvvarmeslangerne med propylenglykol.
Men jeg er lidt fristet til også at forsøge at få mellemloftet på plads. Tanken er så at bygge mellemloftet og derefter til vinter skrue et midlertidigt tag sammen med presenning på, som kan stå indtil foråret. Derefter bør vi få vægge og tag op i 2024.
Er det en dårlig idé? Kunne træværket tage skade af at stå over vinteren uden opvarmning? Spontant tænker jeg, at det ikke er værre end en carport eller skur eller hvad som helst, der er uopvarmet, og det fungerer jo.
Selvbygger
· Stockholm
· 8 592 indlæg
Er det kun regltræ, så er det nok ikke noget problem, så længe evt. fugt så får tørre ud, før du bygger det ind i hvert fald.joakim_j sagde:
Af forskellige årsager vil jeg ikke kunne bygge så meget i år, som jeg havde tænkt mig, men eftersom byggetilladelsen er klar, vil jeg alligevel starte, det bliver tilstrækkeligt besværligt at blive færdig inden for fem år under alle omstændigheder. Det, der skal bygges, er en tilbygning til mit hus, ca. 75 kvm med kælder, en etage og uudnyttet (men indretningsbar loft). Jeg planlægger at gøre principielt alt selv, til dette mindre andet er jeg tvunget af den økonomiske situation.
Som minimum tænker jeg i hvert fald at støbe pladen og kældervæggene (thermomur). De tager jo ingen skade af at stå ude over en vinter, jeg fylder gulvvarmeslangerne med propylenglykol.
Men jeg er lidt fristet til også at forsøge at få mellemdækket på plads. Ideen er så at bygge mellemdækket og derefter til vinter håndlave et midlertidigt tag med presenning, som står til foråret. Så få vægge og tag op 2024.
Er det en dårlig idé? Kunne tømmeret tage skade af at stå over vinteren uden opvarmning? Spontant tænker jeg, at det ikke er værre end en carport eller skur eller hvad som helst, der er uopvarmet, og det fungerer jo.
Klik her for at svare