Jeg har en drøm om en mere åben og luftigere planløsning, men jeg har brug for råd. Jeg ville gerne lave en åbning mellem over- og underetagen ved siden af trappen, men jeg har set, at en tagstol ville blive svækket derved. Hvad jeg forstår, ville en støtteben og halve underrammen skulle fjernes. Er dette overhovedet muligt? Hvad ville der kræves konstruktionsmæssigt for at stabilisere dette? Tænkte at spørge rundt først, om dette er omfattende, i så fald får det forblive en drøm...
Og åh, dette er et svært spørgsmål at svare (og turde svare) på.
Jeg vil anbefale, at du kontakter en snedkerfirma, som du har respekt for, eller finde en gennem kontakter. Bed dem komme og se på det. Dette gør de gratis, hvis du siger, at de muligvis får lov til at udføre hele, eller dele, af arbejdet derefter (afhængigt af, hvad I kan gøre selv).
Synd at jeg ikke kunne svare bedre, men jeg tør ikke. Det er for kompliceret, og en kyndig bør være til stede for at kunne gennemgå konstruktionen.