Hej alle kyndige!

Har et par spørgsmål vedrørende den aldersbestandige plast.
Er i fuld gang med tilbygning.
Mellem syll og gulv har jeg lagt syllisolering men ingen plast. Syllisoleringen ligger kant i kant med reglen. Hvordan får jeg det tæt, når jeg fortsætter med plasten fra væggen ned på gulvet? Teoretisk set kan fugt jo vandre den vej, eller tænker jeg forkert?

Hvordan gør man i vaskerummet med plasten? Skal have tætningslag på gulvet, som skal flydespartles.
Skal jeg lade plasten gå ud på gulvet et stykke (5cm), inden jeg spartler? Eller hvordan gør man?

Og så var der et badeværelse på overetagen. Man skal jo angiveligt ikke have plast uden for tætningslaget, skal jeg bare afslutte plasten, hvor badeværelsets indervægge kommer, eller skal jeg vikle den rundt om reglerne, inden jeg bygger til?
I skråtaget skal jeg have panel, der må plasten vel blive siddende?

Blev måske lidt rodet, men håber I forstår. :)

Mvh/ Anders

S
Normalt så plastikbelægges nok også badeværelser, risikoen er jo at der går hul på tæthedsbarrieren i badeværelset så fugt trænger ind, da tørrer det aldrig med dobbelte tæthedsbarrierer, men på mange byggerier synes den risiko at blive overset.

Hej igen.
Ingen som har fornuftige svar på de to første spørgsmål?

Så dukkede der op en overvejelse til. Har en stamme på 170mm med plast på, så en 45a på dette. For at få det til at fungere med afløbet på den ene væg bør jeg lægge en 120 regel i stedet for 45an. Kan jeg sætte plasten indenfor min 170regel også i dette tilfælde? Det siges jo, at plasten skal sidde så langt inde som muligt, hvad tror I?

/ Anders

S
plasten skal sidde max 1/3 ind i væggen, altså hvis du skal køre med et 45mm installationsfag så kræves absolut minimum 90mm udenfor plasten.

Eller som i dit tilfælde med 170 stamme (antar at det bliver 170 isolering udenfor plasten da) så kan du max have 85mm installationsfag. Det du kan gøre er jo at sætte 120 regel men kun isolere max 85mm og lade resten stå tomt, så er du indenfor 1/3 grænsen.

ok, tak for dette. Ingen der har et godt svar på, hvordan man gør i hjørnet mellem syll og gulv, eller kan man regne med, at det bliver tæt nok, når jeg sømmer min 45a udenpå plasten?

/Anders

S
Jeg har forstået det som at man folder plasten lidt ud, så gulvkonstruktionen står på den, dette er jeg ikke sikker på, så jeg er også nysgerrig på dette.

Hej igen!
Vækker liv i denne tråd igen. Har nu sat OSB og gips i den kommende vaskerum. Plastikken på ydervæggen ligger foldet ud på gulvet, ligesom plastikken under indervæggen, der ligger et stykke ud på gulvet. Hvad gør jeg nu med denne?
Gulvet skal flydespartles. Folder jeg plastikken op på gipsen inden flydspartling eller skærer jeg plastikken af, der hvor den er nu?
I teorien kan spartelmassen jo lede op fugt i væggen, eller har jeg fejl?

/Anders

S
normalt er der lav fugt i plade og spartel. og al kommende vand skal løbe på tætningslaget

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.