17,774 læst ·
19 svar
18k læst
19 svar
Overgang fra almue gulvsokkel til dørfoder?!
Gør du sådan afslut, så tror jeg overgangen til dørrammen bliver mindre iøjnefaldende. Skal lede efter billeder for min overgang i hytten til dørrammen som er af tømmerpanel blev faktisk rigtig god, brugte en hel weekend med hjemmelavede skureklodser og alt muligt, indtil jeg bare skar skrå (og gjorde samme afslut som mit tidligere billede) og afslutningen blev meget naturlig.Danosbananos sagde:
Præcis sådan. Vores fejlleklodser er betydeligt lavere end hvad @A.Barman har, men vi gjorde det samme. Kiggede på, hvad der var i de mest uberørte rum, og bestilte tilsvarende fra høvleriet.A A.Barman sagde:I vores hus fra 1891 ser det sådan ud, rummene der bliver renoveret, genskabes med nytproducerede lister, foder og fejlleklodser. Samme profiler og mål. Jeg synes selv, at det bliver lidt rodet, hvis fejlleklodsen er for lav. Men smag er som sagt meget personlig, dengang havde hver bygherre jo sine egne standarder.
Hvis man ikke har noget forlæg selv, må man vælge ud fra, hvad man selv synes, og gerne også hvad der passer med huset i spørgsmålet. Vi vælger eksempelvis bevidst en lidt "simplere" udformning på nogle ting. Selv om gården var rimeligt velhavende, da det var længe siden for over hundrede år siden, så var det stadig ikke en herregård.
Klik her for at svare