5,300 læst ·
5 svar
5k læst
5 svar
Overfladebehandling af fremhævet skorsten.
Hej! Endelig har jeg fået frem murstenene på murstokken, har ventet i fire år. Jeg har gjort alt manuelt, og det har været lige så hårdt, som jeg har læst mig til *ler* Nu skal jeg bare "reparere" der, hvor der er huller i fugerne, og derefter er det tid til overfladebehandlingen. Jeg har læst fakta på denne side og også søgt på Internettet ellers. Der findes en hel del forskellige alternativer, men ingen nævner, hvordan det påvirker selve farveindtrykket. Min nabo har olieret, og det er for mørkt til min smag. Jeg vil have det nogenlunde som det ser ud ubehandlet, hvad skal jeg så bruge??? Taknemmelig for tips og råd, da der sikkert er nogen af jer, der har haft flere murstensvægge og lignende gennem årene.
Visst ser det herligt ud...specielt hvis jeg kniber øjnene sammen, så jeg ikke ser hullerne, der skal fyldes ud *s*. Jeg skal få mørtel af en nabo i aften, indser hvor godt det er med "kjække" naboer! Ulempen med ubehandlet er, at der tilsyneladende sker en nedbrydning, som gør, at teglet udskiller noget rødligt støv, og fugerne gør noget lignende, desuden vil jeg kunne tørre af uden, at fugerne udskiller noget. Nu er det jo sådan, at jeg i går fandt yderligere fakta om behandling - silikatgrund, som tilsyneladende, når det er hærdet, giver samme udseende som inden behandling, og at man kan tørre af ved rengøring. Hvis ingen har en bedre indlæg, så er det vel det, jeg må tage til... /Carina
Jeg overvejede mat lak, tænkte endda på at prøve med en dåse, jeg havde hjemme. Har du brugt det selv? Er det i så fald bedst at lakere selve fugerne, og når de er tørrede, tage murstenene/det hele - så man undgår, at fugen eventuelt frigiver materiale, der lægger sig på murstenene./Carina
Klik her for at svare