Jeg skal lægge klinker på en tagterrasse og undrer mig over, hvordan man kan sikre konstruktionen mod fremtidige fugtproblemer. Villaen er i to plan og bygget med en leca konstruktion (dsm-byggblock). Terrassen er placeret i det ene hjørne på anden sal og grænser ned til dagligstuen. Dækket under terrassen er opbygget som følger: (nedefra) 200mm leca bjælkelagselement, tagpap Macoflex, 100mm cellplast, 100mm beton. Terrassen ligger med fald, så vandet løber af.
Er det tilstrækkeligt med en ordentlig tætningsmembran og så klinker, eller vil der opstå problemer i fremtiden?
Tagpappen, der ligger midt i konstruktionen, virker i øjeblikket som en fejl. Vil den forårsage problemer, hvis den varme indeluft stiger og møder den kolde plade på terrassen?
Ville man skabe en mere sikker konstruktion, hvis man lagde varmeslanger?
Er der nogen, der har en anden løsning?
Håber nogen kan svare, da jeg gerne vil løse dette, inden det bliver for koldt udenfor.
Er det tilstrækkeligt med en ordentlig tætningsmembran og så klinker, eller vil der opstå problemer i fremtiden?
Tagpappen, der ligger midt i konstruktionen, virker i øjeblikket som en fejl. Vil den forårsage problemer, hvis den varme indeluft stiger og møder den kolde plade på terrassen?
Ville man skabe en mere sikker konstruktion, hvis man lagde varmeslanger?
Er der nogen, der har en anden løsning?
Håber nogen kan svare, da jeg gerne vil løse dette, inden det bliver for koldt udenfor.
Det er præcis sådan, man skal gøre, men sørg for guds skyld for, at tætningslaget bliver ordentligt, da det hele står og falder med det.
Hugger på her lidt og spørger, hvilken type af tæthedsmembran der skal være. Har en gammel terrasse under tag, men det blæser regn og sne ind med garage under og undrer mig lidt over, hvordan det ville blive bygget i dag, da min er bygget i -54
Klik her for at svare