Hej. Nogen, der kan hjælpe os med at klarlægge, hvilke muligheder vi har for vores valg af overflade til gulvene?
Vi har isoleret om, sat ekstra bjælker ind og skal lægge vandbåren gulvvarme.
Vi har valgt at lægge et spredt panel, da afstanden mellem vores bjælker er meget uregelmæssig. Vi har lagt spredt panel i dimensionen 28x120 og overvejer nu, hvilke muligheder vi har som valg af overflade?
Helst ville vi gerne lægge et parketgulv eller et laminatgulv direkte på det spredte panel, er det muligt? Og i så fald hvilken dimension? Vi vil af flere grunde bygge så lidt som muligt i højden ud over det spredte panel. Al hjælp og tips værdsættes / Anton

Tak for svaret!
Hvad tror du om et parketgulv, der er 12 mm, hvis man sørger for, at målet på "plankerne" er helt korrekt, så alle samlinger lander midt på lægterne?
Jeg vil nemlig helst have et parketgulv, der har målet 158 mm i bredden netop af den grund, at alle samlinger skal lande midt på lægterne, de eneste parketgulve, jeg finder med det mål, har indtil videre en tykkelse på 12 mm...

Det lyder som om du vil lægge parketten langs med glespanelen, forstår jeg det rigtigt?
Man skal altid lægge parketten tværs glespanelen. Da spiller det ingen rolle hvor kortsamlingerne lander, de lange samlinger får altid tilstrækkelig støtte.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.