Jeg skal have et lille skærmtag over en del af min terrasse, men er usikker på dimensioneringen.
Taget vil være 3.55 x 3.1 m
Bor i Borås, snezone 2 eller muligvis 2,5
Skærmtaget er ved husets gavl, så der vil sandsynligvis ikke falde nogen sne ned fra hustaget.
Hældningen på taget bliver nok 10°.

Se på vedhæftede skitse, så ser I.

1 . Holder dette?

2. Fire spær og 3 stolper, fungerer det?

Mod facaden skrues en øvre bærende bjælke 145x45mm. Yderst hviler en bærende bjælke 170x45mm på tre stolper 95x95mm.

Spærene er 4 stk. almindelige reglar 170x45mm med en afstand på 118cm mellem hver.

Derpå lægger jeg søgelægter 45x45mm med 30cm mellemrum og øverst et almindeligt plasttag 1mm tykt i PVC.

Skitsediagram af et lille tagoverbygning på en terrasse med mål og dimensioner angivet, herunder bjælker og stolper for stabilitet.
 
Senest redigeret:
Den øvre bærelinje behøver ikke være 145, hvordan du skruer den fast er vigtigere end dimensionen.
Lægterne ville jeg have kørt 45*70. Taglægterne er 170*45.
 
De tre 95x95 stolper, overvejer jeg om det havde været nok med 2 stk, eller er jeg forkert på den da?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.