Hej

Jeg er i gang med at ordne lidt i garagen og skal sætte osb og gips i stedet for den nuværende enkelgips.

Jeg havde tænkt mig at gøre det nemt for mig selv og spare det sidste stykke af den eksisterende gips omkring en dør og bare sætte gips udenpå, så der bliver dobbeltgips der. Nu når jeg snart skal ud og købe nogle plader, indser jeg, at osb er 11 mm tyk og gipset er 12,5. Hvor osb møder gipset i det nederste lag, vil der altså blive nogle mm tykkelsesforskel, som det ydre gipslag skal "håndtere". Fungerer det, eller vil gipset revne?

S Storren sagde:
Hej

Håller på att fixa lidt i garagen og skal sætte osb og gips i stedet for nuværende enkelgips.

Jeg havde tænkt mig at gøre det let for mig selv og spare det sidste stykke af den eksisterende gips rundt om en dør og bare kaste gips udenpå, så det bliver dobbeltgips der. Nu når jeg snart skal ud og handle nogle plader indser jeg, at osb er 11 mm tykt og gips er 12,5. Hvor osb møder gips i det nedre lag, vil der altså opstå nogle mm tykkelsesforskel, som det ydre gipslag skal "håndtere". Fungerer det, eller vil gipsen sprække?
Du skriver, at du vil gøre det let for dig. Det er nok lettere at skifte alle plader.

T trafe sagde:
Du skriver att du vill gøre det let for dig. Er nok lettere at skifte alle skiver
Nja.. bliver jo i det store hele ikke meget mere arbejde, måske 3-4t men lettere bliver det jo ikke, hvis det fungerer at have en niveauforskel på 2 mm på det nedre lag.

Ja det virker. Tænk lidt over hvor du sætter skruerne bare.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.