til min udbygning vil jeg have stående regel 120*45 og derefter liggende regel 45*45 inde på disse liggende regler skruer jeg fast osb. Når jeg så skruer gipsen fast, skal jeg så tage stående gips, som kun skrues i osb, eller liggende gips, der skrues i osb og i reglen? jeg så timell, der havde liggende osb og stående gips, og så havde han pladevinkel i hjørnerne. Holder det at skrue gipsen fast i kun osb?

Hmm Jeg gjorde det samme i min tilbygning. Altså skruede jeg gipsen i OSB'en. Det er jo derfor, jeg har OSB bagved, for at have noget at skrue i.

Det går fint at gøre sådan... Hvis du ikke fuldskruer osb'en, så træk også en skruerække i gipsen i de liggende regler. Forsøg også at forskyde alle samlinger mellem de to lag.
/kimpo

tak så ved jeg det.

Har i garagen liggende 45or med stående OSB i fuld bredde. Så har jeg monteret gipspladerne stående, men begyndte fra hjørnet med en halv plade gips. Så kommer gipssamlingerne midt på OSB'en, stumt og fint bliver det. Skruer også gipsen i de liggende regler og trækker kun kanterne i OSB'en.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.