Hej!
Jeg bygger mit første hus, min konstruktør havde ikke specificeret nogen LP50, og jeg havde ingen anelse om, at man plejede at sætte det i indre hjørner mod ydervæg mellem OSB og gips, når man har liggende 45 indvendigt 600CC. Jeg troede bare, man brugte dem, hvis man kun havde gips, så jeg har ikke savnet dem, da jeg har beklædt hele huset. Tilfældigt stødte jeg på en tråd og begyndte at undersøge lidt, jo, der er lidt svigt i midten af reglarne, ikke så slemt, men det bevæger sig lidt, når man trykker hårdt, så en LP50 bagved havde nok været godt.

Alle plader sidder i hele huset, og det meste er spartlet, så spørgsmålet er, hvordan jeg skal løse det.

Jeg har overvejet, om det er værd at tage pladerne ned i alle hjørner mod ydervæg (ca. 30 stk.) og sætte en LP50 og gøre spartlingen om, det føles ret kedeligt, men hvis der ikke er nogen andre gode alternativer, så er det vel bare at gøre det. En anden tanke er (da det er relativt stift alligevel) at spartle papirstrimler ind i hjørnerne og bare fortsætte. Jeg har tørret huset grundigt, så jeg ville ikke tro, at der bliver nogle ekstreme bevægelser. Mjukfog føles ikke tilstrækkeligt, og jeg tænker ikke primært på husets naturlige bevægelser, hvor det måske er mere eftergivende og har mindre tendens til at revne end papirstrimler, men jeg tænker på at få lidt ekstra stabilitet i hjørnerne, hvis man støder mod væggen tæt på hjørnet med noget.

Hvad tror I? Andre alternativer?

Snailman
Jeg har 17 mm råspont og derefter gips. Liggende råspont på stående reglar og stående på liggende reglar.
Er ret langsom, så huset har tørret.

Kom til at sætte pladeprofilen indenfor råsponten, på 3/4 af de første hjørner, så de gør nok ingen større nytte da gipsskruen ikke går igennem.

Har spartlet med papirstrimmel i hjørnerne. Der er ikke sket noget endnu med hjørnerne.

Det er ingen problemer med at køre uden ved dobbelte lag skiver, men ved kun et lag er det nødvendigt.

Det lyder jo lovende, jeg kan jo ikke sige andet end at I siger det, jeg ville høre.

Jeg var og undersøgte sagen mere i går igen og man skal jo tage i ret meget altså for at pladen skal svigte, så jeg føler mig ret tryg i at køre med pappremsa i hjørnerne og blæse på. Tak for støtten! :)

Åh endnu en ting jeg har misset, at man gør. Tak for heads up! :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.