Har søgt men ikke fundet nogen tråd med lignende problem, så jeg må vel oprette en ny. Hvis det viser sig, at der allerede findes en tråd om det, så henvis mig gerne dertil.

Nu til sagen.

Har støbt en betonmur med grovbeton, brugte formplywood og det blev lige. Ser ret godt ud, men der er nogle ujævnheder, der ikke helt er blevet fyldt.. Måske fordi man ikke fik fjernet al luft. Ikke så dybe, højst 1 cm dybe, den værste har en diameter på ca. 4-5 cm, men de fleste er cirka 1 cm i diameter. Under alle omstændigheder havde jeg tænkt mig at fylde disse med et eller andet. Lidt ligesom at spartle ujævnheder/huller, men dette er udendørs, så man bør have noget andet, men hvad?
Overvejede lidt expanderbeton eller finbeton+murske. Men er der andre bedre måder? Vær ikke generte, giv gerne tips!

Skulle du ikke kunne sigte den groveste ballast fra grovbetonen, du brugte, blande den og simpelthen "spartle" hullerne med din nu egenfabrikerede finbeton? Hvis du vælger at bruge en anden beton, er der en risiko for, at den får en anden farve, hvilket selvfølgelig er kosmetisk uønsket.

Bare en tanke sådan her på nattens tid...

Det var færdigblandet grovbeton jeg brugte, man må vel sortere de største ballast fra.
Min tanke var mere om der findes "spartel" til udendørs brug netop til dette formål...?

Milkshaken
ja eller finpuds og stålglitte det.

Det kommer sikkert til at blive grinet højt i korridorerne, men hvordan ser en stålglätta ud? Det er ikke første gang, jeg støder på det der ord, men......

Nu når man alligevel er i gang, har tænkt mig at male væggen, så det gør ikke noget, hvis der bliver farveforskelle. Male tænkte jeg gøre næste år, for jeg vil have, at betonen skal hærde færdigt først.
Så nu undrer jeg mig over, hvilken farvetype I anbefaler? Det er udendørs altså.

Jeg griner i hvert fald ikke - ved man det ikke, så spørger man! Der er mange, der tror, de ved alt, men sådan er det sjældent...

Tænkte at google et billede af et stålbræt (som man bruger til at stålglatte i hånden med) og skrive et par linjer, men snublede over denne side i stedet: http://www.dinbyggare.se/artiklar/artikel.asp?docid=411. Nu slipper jeg for at beskrive :p

Hvis du ikke skal male muren og vil have samme farve på reparationen, så findes der reparationspasta. Tjek cementas hjemmeside. De er virkelig gode at bruge og lette.

Milkshaken
Den link var god bygga_bo....
dog havde jeg ikke ventet i 14 timer for at skure overfladen.....

men nu fik Binesch se hvad det var for noget... Man bruger en sk..."Stålbrätte".... jeg foretrækker dog en anden type, som er mere spids i den ene ende.....

Nej, 14 timer er nok lidt for længe :p (Det ser næsten ud som om et "-" er faldet væk mellem tallene)

Jeg kiggede længere ned på siden (punkt 7 under "Armering") og der står intet om tiden.

Tak for tipset!

Nu en anden ting, jeg har aldrig arbejdet med beton før, så der er risiko for, at jeg stiller newbie-spørgsmål, men hvordan er en betongsliber? Overvejer at leje en og jævne ud, når alt er klart. Er de svære at håndtere? Hvordan bliver resultatet? Grovbeton indeholder jo ret store ballast, så hvordan fungerer sliberen mod den?

Det link har jeg set før. Så jeg ved, hvordan stålglätta ser ud. Men jeg mente, hvordan overfladen, der arbejder mod betonen, ser ud? Det er der, jeg ikke har kunnet finde et billede af. Ellers ser den værktøjstype konventionel ud.

Binesh sagde:
Den linken har jeg set før. Så jeg ved hvordan stålglätta ser ud. Men jeg mente hvordan overfladen, der arbejder mod betonen, ser ud? det er der, jeg ikke har kunnet finde et billede af. Ellers ser den værktøjstype konventionelt ud.
Glat som en køkkenvask...

Hvad er dens effekt? Hvordan kan den gøre betonen finere? I hvilken fase af hærdningen skal det glittes?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.