J
Satte 100 kvm 135mm råspont inde sidste år med hammer, og det fungerer fint.

Mal inden de sprækker fra hinanden, så kan du se, hvor der ikke er malet.

Mange tak for al jeres hjælp! Det gik super! Og efter en del blod, sved og tårer ser væggen omtrent sådan ud..
13643_184463556708_721806708_2977107_5120841_n.jpg

13643_184463566708_721806708_2977108_5079222_n.jpg

Det er meget svært at se på billedet, men i virkeligheden blev det så godt som helst! Skal bare sætte lister og vinduesramme og lidt sådan også! Og så har jeg gulvet som mit næste store projekt (som jeg har startet ny tråd om..).

Jeg kvistlakkerede og malede alt og alle sider med almindelig hvid vægmaling, inden jeg begyndte.

Savede med håndsav til at begynde med, men tog så småt mod til mig og gik over til en almindelig fukssvans, som gik betydeligt hurtigere.
Valgte derfor at fastgøre brættet med skruetvinge og holdt et stykke overskudstræ mod linjen for at have noget at følge.

Jeg forborede alle huller med en lille boremaskine, inden jeg sømmede, og gjorde sidste del med en dor (sådan en afstand). Ingen problemer og hverken specielt hårdt eller tidskrævende (hårdere at save!).

Valgte at hæve vinduespladen lidt for at få en pænere og enklere samling med brædderne.

Kontakten blev hullet desværre lidt for stort, men det var enkelt at bare trække indholdet frem.

Bag radiatoren delte jeg brættet midt over, hvilket ikke kommer til at ses, når radiatoren kommer op.

Gulvlægningssættet jeg købte på Ikea til mit gamle gulv havde jeg masser af nytte af!!

Fik delt brættet over vinduet for at kunne save det på længden - har virkelig brug for at investere i en stiksav!!!

Det var et helvede at fortsætte der, hvor skråtaget begyndte, men jeg gjorde alle brædder ca. 15 mm for små for at kunne få dem tilstrækkeligt højt op over det bræt, de skulle ned i.. Det bliver alligevel kun 7 mm på hver side og vil ikke kunne ses med listen.

Når alt var oppe, malede jeg det en gang til med hvid vægmaling glans 7. Er som sagt meget tilfreds! Og ikke afskrækket!! Og endnu engang tak for al hjælp, som jeg virkelig havde stor glæde af!!! :D

Håber nu bare, jeg får samme resultat med gulvprojektet!

Sjovt at se, hvordan det blev, og at man kunne være til hjælp. :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.